سود وام 100 میلیونی مسکن چقدر است؟

به گزارش مبصر کلاس، اندازه بازپرداخت وام 100 میلیون تومانی ودیعه مسکن در تهران 5 ساله و با 52.3 میلیون تومان سود است.

سود وام 100 میلیونی مسکن چقدر است؟

به نقل از تسنیم، سوم ماه جاری شورای پول و اعتبار با اعطای تسهیلات یاری ودیعه مسکن با نرخ مصوب این شورا، دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف های 100، 70 و 40 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

این شورا با بازپرداخت در در تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهر ها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (4) قانون جهش فراوری مسکن در سقف کلی سالانه 40 هزار میلیارد تومان در سال 1401 موافقت کرد.

یکی از تفاوت های مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار برای حمایت از اجاره نشین ها با وام حمایتی دو سال گذشته اندازه سود آن است.

سود وام مذکور 18 درصد است و قرار نیست دولت مانند گذشته مابه التفاوت 7 تا 9 درصدی آن را پرداخت کند.

سود وام مسکن برای شهرستان ها چقدر است؟

بر این اساس اندازه اقساط وام 100 میلیون تومانی یاری ودیعه مسکن برای تهرانی ها ماهانه 2 میلیون و 539 هزار تومان است. کل سود این تسهیلات 52 میلیون و 360 هزار تومان در بازپرداخت 5 ساله است.

در مراکز استان ها، مستأجران پس از طی کردن مراحل دریافت وام که احتمالا با سخت گیری از سوی بانک ها و موسسسات اقتصادی عامل روبرو خواهد شد باید ماهانه یک میلیون و 777 هزار تومان قسط برای وام 70 میلیون تومانی پرداخت نمایند.

کل بازپرداخت این وام در دوره پنج ساله 106 میلیون و 652 هزار تومان است؛ به عبارت دیگر متقاضی 36 میلیون و 652 هزار تومان سود وام 70 میلیون تومانی را پرداخت خواهد نمود.

در سایر شهرها که قرار است وام یاری ودیعه مسکن 40 میلیون تومانی پرداخت گردد، اندازه اقساط ماهانه حدود یک میلیون تومان است. کل سود این تسهیلات در دوره بازپرداخت 5 ساله حدود 21 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، وام ودیعه مسکن نسبت به سال گذشته برای تهرانی ها 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

گرچه این اندازه افزایش هم خوانی با تورم عمومی کشور ندارد اما می تواند به عنوان یک مُسکن کوتاه مدت مشکل اجاره نشین ها را حل نماید.

البته به شرطی که بانک های عامل در مرحله معرفی ضامن سخت گیری بیش از حدی از خود نشان ندهند.

منبع: تجارت نیوز

به "سود وام 100 میلیونی مسکن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود وام 100 میلیونی مسکن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید