شما بگویید؛ آیا خریدن گوشی میان رده بدون شارژر در جعبه منطقی است؟

به گزارش مبصر کلاس، با توجه به اینکه سامسونگ جز اولین شرکت هایی است که آداپتور را از جعبه گوشی های میان رده اش حذف نموده، فکر می کنید آیا خرید گوشی میان رده بدون شارژر منطقی است؟

شما بگویید؛ آیا خریدن گوشی میان رده بدون شارژر در جعبه منطقی است؟

در سال 2020 اتفاق بسیار عجیبی افتاد. اپل تصمیم گرفت برای حفاظت از محیط زیست، شارژر و هندزفری را از درون جعبه گوشی های سری آیفون 12 حذف کند تا بدین ترتیب مقدار جعبه گوشی کوچک تر گردد. با این کار نه تنها از محیط زیست حفاظت شد بلکه اپل هم توانست سود کلانی به جیب بزند. همین چند روز قبل بود که متوجه شدیم 6.5 میلیارد فقط از بابت حذف شارژر و هندزفری و نه خرید آن ها به صورت لوازم جانبی به مقدار سود اپل اضافه شده است.

این منظره سودآور باعث شد بعضی دیگر از شرکت ها نیز از اپل تبعیت نموده و شارژر را از درون جعبه گوشی های خود حذف نمایند. اولین شرکتی که اپل را به خاطر حذف شارژر از درون جعبه گوشی هایش مورد تمسخر قرار داد، اولین شرکتی بود که بعد از اپل، شارژر را از درون گوشی هایش برداشت. نه تنها شارژر بلکه دیگر خبری از هندزفری و قاب محافظ هم نبود تا فقط یک گوشی به همراه کابل دو سر Type-C بدست کاربر برسد.

اما سامسونگ به همین جا قناعت نکرد. شرکت کره ای وقتی دید بیشتر سود خود را از فروش گوشی های میان رده کسب می نماید، تصمیم گرفت این بار شارژر را از درون جعبه این گوشی ها نیز حذف کند تا بدین ترتیب کاربرانی که از لحاظ بودجه در محدودیت قرار دارند و به همین دلیل سراغ گوشی های میان رده می فرایند، مجبور شوند برای خرید شارژر و هندزفری بار دیگر هزینه نمایند تا به نوبه خودشان در حفاظت از محیط زیست سهیم باشند.

می گردد تا حدودی با حذف شارژر از جعبه گوشی های پرچم دار کنار آمد چرا که کاربرانی که توان خرید این گوشی ها را دارند، می توانند شارژر را هم به صورت جداگانه خریداری نمایند. اما این روزها گوشی های میان رده از شارژرهای سریعی پشتیبانی می نمایند که در بازار با قیمت بالایی به فروش می رسند. بنابراین عرضه گوشی های میان رده بدون شارژر از درون جعبه به اعتقاد شخصی ظلمی است که در حق قشر کم درآمدتر می گردد. چون قطعا سامسونگ می تواند بدون اینکه مقدار جعبه را بزرگ تر کند، شارژر را هم درون آن قرار دهد.

با تمام این تفاسیر، سه گوشی میان رده نو این شرکت یعنی گلکسی A73 و گلکسی A53 و A33 بدون شارژر و هندزفری رونمایی شده اند و قرار است در دسترس قرار بگیرند. از طرفی هم فقط گلکسی A33 است که از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می نماید و این یعنی یا باید برای دو مدل دیگر هندزفری با رابط USB-C بخرید و یا باید از هندزفری های بی سیم نظیر گلکسی بادز بهره ببرید که قیمت هر دوی آن ها هم بالاست.

این موضوع زمانی ناراحت نماینده تر می گردد که بدانید شرکت ها بعد از حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه، ذره ای از قیمت آن نمی کاهند و حتی آن را با قیمت بیشتری هم به فروش می رسانند. در واقع اینطور حس می گردد که گویا می خواهند محصول خود را به کاربران تحمیل نمایند. با این حال سامسونگ اگرچه تصمیم به حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه گوشی هایش گرفت اما آن ها را به قابلیت های خوبی نظیر استاندارد ضد آب IP67، پوشش محافظ گوریلاگلس 5، بلندگوهای استریو، پردازنده های بسیار قدرتمند، دوربین باکیفیت با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 25 واتی و آپدیت نرم افزاری 3/4 ساله و آپدیت امنیتی 4/5 ساله اشاره نمود.

تمام این موارد باعث شده اگرچه بعضی ها از این کار سامسونگ ناامید شده اند اما از سویی دیگر با توجه به قدرت سخت افزاری و امکانات زیادی که درون این گوشی ها واقع شده است، می توانند نظر مثبت کاربران را هم جلب نمایند. امیدواریم این سیاست از سوی سایر شرکت های دیگر در پیش گرفته نگردد. چون همه آن ها قرار نیست از قابلیت هایی که در گوشی های میان رده سامسونگ شاهد هستیم بهره مند باشند.

برای مثال در حال حاضر گوشی های وان پلاس، شیائومی و … به عنوان دو شرکت تولیدنماینده گوشی های اندرویدی محبوب، حتی بعضی از پرچم داران مدل استاندارد خود را هم به این قابلیت ها مجهز نمی نمایند. چه برسد به گوشی های میان رده. شاید به همین دلیل هم باشد که هنوز بسیاری از شرکت های تولیدنماینده گوشی های هوشمند غیر از سامسونگ و اپل، گوشی های خود را با شارژر درون جعبه راهی بازار می نمایند. بعضی از شرکت های دیگر نظیر آنر که حتی گوشی های میان رده خود را هنوز با هندزفری به فروش می رسانند که امیدواریم این فرایند حفظ گردد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا فکر می کنید مثل جک 3.5 میلی متری که حذف آن از گوشی ها از اپل شروع شد و به شرکت های دیگر هم سرایت کرد، حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه گوشی های میان رده هم همه گیر خواهد شد؟ آیا فکر می کنید گوشی میان رده بدون شارژر و هندزفری درون جعبه ارزش خرید دارد؟

منبع: دیجیکالا مگ

به "شما بگویید؛ آیا خریدن گوشی میان رده بدون شارژر در جعبه منطقی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ آیا خریدن گوشی میان رده بدون شارژر در جعبه منطقی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید