طالبان: فرایند جاری صلح بهترین راه برای حل بحران افغانستان است

به گزارش مبصر کلاس، طالبان با متهم کردن دولت افغانستان به تخریب فرایند صلح گفت که این فرایند جاری بهترین راه برای حل بحران کنونی و خاتمه جنگ در این کشور است.

طالبان: فرایند جاری صلح بهترین راه برای حل بحران افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای مبصر کلاس، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که دولت افغانستان از تحول اخیر انتخاباتی آمریکا برای تخریب فرایند صلح استفاده می نماید و کوشش دارد تا با ارتباط با دولت جدید آمریکا سبب بقای اِشغال و دوام جنگ گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مبصر کلاس بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان در واکنش به اظهارات معاونان رئیس جمهور افغانستان نیز گفت: دست و پا زدن های کابل روشن ساخته که ارگ نشینان از همان روز اول کامیابی فرایند صلح را به ضرر خود می بینند و روشن است، همه موانعی که پس از امضای توافقنامه خاتمه اشغال در این راستا ایجاد شده، نتیجه بهانه گری های این ها بوده است.

مطلب می افزاید: طالبان فرایند جاری صلح را بهترین راه چاره برای خاتمه دادن معضل کنونی افغانستان می داند و هیچگونه توطئه در برابر این فرایند را به نفع خود و ملت افغانستان نمی داند، خواه به شکل برنامه های تروریستی باشد و یا مطالبات جنجال برانگیز.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی مبصر کلاس بخوانید. (کلیک کنید)

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان اخیراً در مخالفت با توافقنامه قطر گفته بود: ما امضا کننده توافقنامه قطر نیستیم، ما فقط آن را ملاحظه کردیم و توافقنامه آمریکا با طالبان را به رسمیت نمی شناسیم.

صالح همچنین تاکید نمود که طالبان با سوء تعبیر توافقنامه آمریکا با این گروه فرایند صلح را به گروگان گرفته است و ادامه داد که جنگ راه چاره بحران افغانستان و خواهان پذیرش آتش بس توسط طالبان و شروع رسمی مذاکرات صلح شد.

پیش تر نیز سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان از دولت جدید آمریکا خواسته بود تا فرایند گفت وگوهای صلح در دوحه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان: فرایند جاری صلح بهترین راه برای حل بحران افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: فرایند جاری صلح بهترین راه برای حل بحران افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید