فائوچی: اومیکرون به زودی به سویه غالب در آمریکا تبدیل می گردد

به گزارش مبصر کلاس، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز پنجشنبه بیان کرد که سویه اومیکرون احتمالاً در چند هفته آینده به سویه غالب در این کشور تبدیل خواهد شد.

فائوچی: اومیکرون به زودی به سویه غالب در آمریکا تبدیل می گردد

به گزارش مبصر کلاس، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید نسبت به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان ها در آمریکا در فصل زمستان هشدار داد.

فائوچی اضافه نمود: کسانی که کاملا واکسینه شده اند و یا دوز سوم واکسن کرونای خود را دریافت نموده اند، در مقابل نوع شدید این بیماری در امان هستند اما نگرانی اصلی در میان افرادی است که تا به امروز هیچ واکسنی دریافت ننموده اند.

متخصص ارشد بیماری های عفونی دولت آمریکا، در جریان یک برنامه به میزبانی بنیاد اتاق بازرگانی آمریکا گفت: سویه اومیکرون به زودی به سویه غالب تبدیل خواهد شد، من تصور می کنم ظرف چند هفته تا ماه ژانویه وارد این مرحله می شویم.

فائوچی اظهار داشت هم اکنون سویه دلتا در آمریکا به طور میانه روزانه 120 هزار نفر را در آمریکا مبتلا نموده و روزانه هزار نفر قربانی می گیرد و شیوع سویه اومیکرون شرایط را در آمریکا بدتر خواهد نمود.

مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید هشدار داد که موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در آمریکا افزایش خواهد یافت و در فصل زمستان شیوع هم زمان سویه های اومیکرون و دلتا و بعلاوه بیماری آنفولانزا باعث خواهد شد تا ظرفیت بیمارستان های آمریکا تکمیل گردد.

وی بعلاوه اعلام نمود که دو سال مبارزه مداوم با ویروس کرونا، کادر سلامتی آمریکا را خسته و ناتوان نموده است.

به گزارش دانشجو، آمار نو رویترز نشان داد که همزمان به شروع فصل تعطیلات و سرما و بعلاوه توسعه سویه اومیکرون در آمریکا، آمار قربانیان بیماری همه گیر کرونا در این کشور به 800 هزار نفر رسیده است.

با وجود دسترسی آزاد و گسترده واکسن در کشور، آمار فوتی های این ویروس در امسال میلادی در مقایسه با سال 2020 بیشتر بوده است. علت این امر شیوع گسترده سویه دلتا در آمریکا و بعلاوه مخالفت مردم با دریافت واکسن کرونا است.

از زمان شروع سال میلادی جاری، بیش از 450 هزار نفر در آمریکا به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این آمار 57 درصد از کل قربانیان کرونا در آمریکا از شروع بحران همه گیری کرونا در این کشور است.

کارشناسان سلامتی می گویند موارد مرگ و میر کرونا در امسال اکثرا در میان کسانی بوده است که در مقابل کرونا واکسینه نشده اند.

در 111 روز گذشته موارد مرگ و میر کرونا در آمریکا از 600 هزار نفر به 700 هزار نفر رسیده است. اما تنها در 73 روز بیش از 100 هزار فوتی نو ناشی از کرونا در این کشور ثبت شده است.

به گزارش رسانه های آمریکایی، سویه اومیکرون در 36 استان آمریکا شناسایی شده است و این سویه به سرعت درحال توسعه در این کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فائوچی: اومیکرون به زودی به سویه غالب در آمریکا تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فائوچی: اومیکرون به زودی به سویه غالب در آمریکا تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید