قدیمی ترین تتوی تاریخ متعلق به کیست؟!

به گزارش مبصر کلاس، وبسایت تابناک باتو: وزارت آثار باستانی مصر، گزارش داد که نتایج پژوهش های اجرا شده روی مومیایی معروف به مومیایی تتو دار، نشان می دهد که این تتو قدیمی ترین تتو و خالکوبی دنیا است.

قدیمی ترین تتوی تاریخ متعلق به کیست؟!

یک گروه باستان شناسی فرانسوی وابسته به انستیتو آثار فرانسوی IFAO سال 2014 در روستای کارگران شهر اقصر در جنوب مصر، مومیایی را یافتند که روی اعضای بدن او 30 تتو به چشم می خورد. بنا بر این گزارش، سی تتو در اعضای مختلف و جداگانه بدن از جمله گردن، کمر، کتف و دو بازوی مومیایی وجود داشت.

این مومیایی متعلق به یک زن است که به احتمال زیاد بین سال های 1300 تا 1070 قبل از میلاد می زیسته و در هنگام مرگ 34 سال سن داشته است.

او زنی از طبقه بالای جامعه مصر باستان بوده، چون تتو های رسم شده روی بدنش در شکل های متنوعی از جمله گل نیلوفرآبی، گاو، میمون دم کوتاه و چشم حورس (نشان محافظت) است.

اسم این زن و نام او تعیین نشده است؛ اما تنوع تتو ها و به کارگیری متعدد آن در اعضای بدن مومیایی نشان می دهد که او صندلی دینی بالا و قابل توجهی را در دوران زندگی خود بر عهده داشته و به عبارت دیگر او یکی از شخصیت های دینی برجسته مصر باستان بوده است.

تیم فرانسوی از جدیدترین فناوری اشعه مادون قرمز برای کشف جزئیات این تتو ها استفاده نموده اند. این مومیایی در حال حاضر در مقبره TT 291 و در شرایطِ محیطی مشابه که 3000 سال پیش در آن قرار گرفته نگهداری می گردد.

منبع: برترین ها

به "قدیمی ترین تتوی تاریخ متعلق به کیست؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین تتوی تاریخ متعلق به کیست؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید