لزوم تشکیل کارگروه فوق تخصصی پژوهشی در لرستان

به گزارش مبصر کلاس، خبرنگاران/لرستان کارشناس پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فقدان کارگروه فوق تخصصی پژوهشی در استان، اظهار کرد: این کارگروه می تواند یاری کند طرح های پژوهشی به سمت عملگرایی و آینده نگری بروند.

لزوم تشکیل کارگروه فوق تخصصی پژوهشی در لرستان

مسعود خوشناموند در گفت وگو با مبصر کلاس، گفت: از سال 1394 و با دستور استاندار وقت، یک تا سه درصد بودجه های ادارات کل به جز فصل 2 و 6 باید صرف طرح های پژوهشی گردد که اداره کل تبلیغات اسلامی از این قضیه استثنا نبود.

وی ادامه داد: در سال 94 دو طرح پژوهشی را با هدف برآوردن انتظارات سازمان از مخاطبین تحت عنوان آنالیز نقاط قوت و ضعف برگزاری مجالس عزاداری و رصد نقش شبکه های اجتماعی در زندگی نوجوانان و جوانان استان، اجرا کردیم.

خوشناموند توضیح داد: در سال 95 دو طرح تحت عناوین راهکارهای توسعه فعالیت های فرهنگی ـ مذهبی در فضای مجازی و آسیب شناسی ظاهرگرایی دینی و تأثیر آن بر بروز آسیب های اجتماعی در استان و با همکاری جهاد دانشگاهی و بعضی دانشجویان بومی دانشگاه تهران برگزار گردید.

کارشناس پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، با اشاره به این که طبق نظر اداره پژوهشی سازمان مرکزی تبلیغات اسلامی در سال 96 و 97 هیچ طرحی نداشتیم، عنوان نمود: در امسال یک طرح در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به این که در امسال 37 طرح پژوهشی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه ارسال شد که از بین آن ها 16 طرح برای اجرا پذیرفته شد، اظهار کرد: یکی از آن ها طرح سازمان تبلیغات تحت عنوان نحوه بکارگیری سمن های دینی در اجتماعی کردن فرآیند تبلیغ است که در مرحله اجراست.

خوشناموند ادامه داد: فراخوان این طرح به زودی در سایت و در روزنامه های کثیرالانتشار، منتشر خواهد شد.

این مسئول بیان نمود: نتیجه این کارهای پژوهشی در فرآیند آموزش و ترویج دینی که زیرمجموعه علوم انسانی است منعکس خواهد شد و تحت عنوان مقالات، بروشور و کتاب در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

این مسئول با اشاره به این که در طول سال های گذشته حدود 30 میلیون تومان اعتبار برای انجام کارهای پژوهشی جذب شده است، اضافه نمود: در امسال نیز 12 میلیون تومان اعتبار برای اجرای یک طرح پژوهشی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که آموزش یکی از منابع رفتار و فراوری فرهنگ است، تأکید کرد: متأسفانه ما در سطح کشور و استان در حوزه کاربردی یا کاربست پژوهش های صورت گرفته مشکلاتی داریم و هنوز نتوانسته ایم از مرحله تئوری به عملیاتی منتقل شویم.

خوشناموند با بیان این که در زمان حال فقدان کارگروه فوق تخصصی پژوهشی در استان احساس می گردد، توضیح داد: این کارگروه می تواند یاری کند طرح های پژوهشی به سمت عملگرایی و آینده نگری رفته و از قالب بحث تئوری خارج شویم.

این مسئول ادامه داد: این امر نیازمند حضور افراد نخبه و دانشگاهی است چراکه طرح پژوهشی بدون حضور دانشگاه های مادر و درجه یک خیلی قوی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم تشکیل کارگروه فوق تخصصی پژوهشی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تشکیل کارگروه فوق تخصصی پژوهشی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید