مولداوی شرایط اضطراری اعلام می نماید

به گزارش مبصر کلاس به نقل از تاس، ناتالیا گاوریلیتسا (Natalia Gavrilitsa) نخست وزیر مولداوی از کمیسیون شرایط اضطراری این کشور خواست تا به علت کمبود گاز شرایط اضطراری اعلام گردد.

مولداوی شرایط اضطراری اعلام می نماید

وی در یک جلسه توجیهی در روز آدینه در این باره گفت: بلافاصله پس از این جلسه، کمیسیون شرایط اضطراری برای اتخاذ تصمیمات متعدد معین می گردد. از مجلس و دولت درخواست خواهیم کرد که شرایط فوق العاده اعلام نمایند. اهرم های موجود برای غلبه بر (بحران) در بخش انرژی کافی نیست.

خبرگزاری رویترز در همین زمینه اعلام نموده است که دولت این کشور نتوانسته است با امضای یک قرارداد نو انرژی با گازپروم روسیه موافقت کند.

پیشتر و در همین رابطه دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در گفتگویی تلویزیونی اعلام نموده بود که سیاستمداران غربی به جای اذعان به اشتباهشان درباره انرژی و بالا رفتن قیمت ها، ترجیح می دهند تا از روسیه یک دیو بسازند و تقصیرها را به گردن مسکو بیندازند.

وی در این باره گفت: آنها مرتکب یک خطایی شدند و به فراوری انرژی از باد امیدوار بودند، اما باد تمام شد. برای چندین ماه بادی در کار نبود. آنها به بازار نقدی امیدوار بودند و بازار نقدی نیز به سطح گرانتری منتقل شد.

سخنگوی کرملین بعلاوه ادامه داد: آنها نمی توانند اعتراف نمایند که اشتباه نموده اند، چرا که سیاستمدار هستند و سپس می توان آنها را برکنار کرد. بنابراین، بهتر است کسی را دیو جلوه دهید. چه کسی بهتر است (نقش) شیطان را داشته باشد؟ یک خرس شرقی بزرگ، یعنی کشور ما روسیه.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مولداوی شرایط اضطراری اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مولداوی شرایط اضطراری اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید