هشدار لوکاشنکو درباره جنگ مراکز جهانی قدرت

به گزارش مبصر کلاس، خبرنگاران : الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در سخنرانی برای نشست سازمان پیمان امنیت دسته جمعی درباره تقویت حضور نظامی آمریکا و ناتو در منطقه هشدار داد.

هشدار لوکاشنکو درباره جنگ مراکز جهانی قدرت

به گزارش مبصر کلاس به نقل از فارس، رئیس جمهور بلاروس در یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی که مقر آن در مسکو است، درباره افزایش تحرکات نظامی آمریکا و ناتو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در نشست سازمان پیمان امنیت دسته جمعی سخنرانی کرد و در آن از احتمال درگیری نظامی بین مراکز دنیای قدرت با توجه به شرایط جاری تحولات بین المللی اطلاع داد.

سازمان پیمان امنیت دسته جمعی که یک سازمان های نظامی فعال در حوزه آسیای میانه و قفقاز که روسیه موسس آن است، نشستی به صورت مجازی برگزار کرد.

رئیس جمهور بلاروس در سخنرانی برای این نشست گفت: دنیا یک بار دیگر در آستانه یک مسابقه تسلیحاتی کنترل نشده واقع شده است. خطرناک ترین پدیده دارد تشدید می گردد و آن درگیری نظامی بین مراکز دنیای قدرت است.

الکساندر لوکاشنکو به طور معین به تشدید حضور نظامی آمریکا در لهستان و طرح واشنگتن برای ایجاد تاسیسات نظامی در این کشور شرق اروپا اشاره نمود.

به گفته وی، ما به طور معین شاهدیم که تحولات نظامی سیستماتیک دارد در سرزمین این کشور (لهستان) و در کشورهای (حوزه دریای) بالتیک به دفعات صورت می گیرد.

رئیس جمهور بلاروس با هشدار به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت دسته جمعی اضافه کرد: ما باید بیانیه های ناتو درباره استفاده از بعضی از این مفاهیم استراتژیک جدید را قیقا در همین چارچوب آنالیز کنیم. من معتقدم تک تک ما متوجه هستیم که چه کسانی و چه زمانی هدف چنین چیزی هستند.

تشدید حضور نظامی آمریکا و کشورهای غربی عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا و حوزه بالتیک، پیش از این بارها محور اظهارات مقام های روسیه شامل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور هم بوده است.

پوتین در یکی از همین هشدارها، ضمن اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با این ائتلاف غربی گفته بود: ناتو همچنان وجود دارد و با وجود فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی هنوز در حال توسعه است. توسعه ناتو یکی از تهدیدات علیه روسیه به شمار می آید.

کاخ کرملین روسیه درباره نشست مجازی امروز سازمان پیمان امنیت دسته جمعی بیان کرد که در آن، درباره تقویت همکاری های کشورهای عضو و افزایش کارآمدی این سازمان رایزنی و درباره مسائل مهم مرتبط با امنیت منطقه ای و بین المللی گفتگو می گردد.

کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان اعضای کامل سازمان پیمان امنیت دسته جمعی هستند و چند کشور از جمله افغانستان عضویت ناظر را در اختیار دارند.

منبع: اقتصادنیوز

به "هشدار لوکاشنکو درباره جنگ مراکز جهانی قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار لوکاشنکو درباره جنگ مراکز جهانی قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید