همه چیز درباره تویوتا لندکروزر سری 300 تازه

به گزارش مبصر کلاس، هشت ماه قبل بود که شرکت تویوتا، لندکروزر سری 300 را در تیراژ کم در بازار های جهانی عرضه کرد. محصولی پرطرفدار که مشتریان اش باید برای تحویل گرفتن آن حداقل چهار سال صبر نمایند. اما حالا شرکت تیونر روسی خان اینترنشنال، نسخه ای تازه از این شاسی بلند محبوب را آماده عرضه نموده است.

همه چیز درباره تویوتا لندکروزر سری 300 تازه

به گزارش مبصر کلاس، البته تیونر روسی پیش از این با عرضه کیتی از لندکروزر LC200 توجه هواداران این شاسی بلند را به خود جلب نموده بود. حالا هم خان اینترنشنال می خواهد لندکروزر سری 300 را کیت نو عرضه کند. اما معین نیست با توجه به محدودیت تویوتا در روسیه، آیا تیونر روسی می تواند به احتیاج مشتریان اش پاسخ دهد یا خیر.

اما بیایید فرض را بر این بگیریم که خان اینترنشنال بتواند لندکروزر سری 300 را تویوتا بگیرد و کیت تازه خود را سوار کند. آن وقت شرکت روسی، 19 هزار و 100 دلار بابت تغییرات اعمال شده نو به علاوه قیمت پایه خودرو دریافت می نماید.

قیمت نهایی نیز احتمالا چیزی بین 109 هزار دلار تا 150 هزار دلار خواهد بود. البته این قیمت شامل هزینه حمل و نقل خودرو به کشور خریدار نمی گردد؛ بنابراین خریدار باید منتظر قیمت های بالاتری باشد. با این وجود تویوتا مدل پایه را 89 هزار و 990 دلار می فروشد و قیمت مدل فول آپشن نیز 131 هزار و 190 دلار است.

در هر صورت لندکروزر سری 300 نسخه روسی قرار است در سطح بین المللی فروخته گردد. اما تمرکز فروش بیشتر روی بازار کشور های حوزه خلیج فارس است که علاقه بسیار زیادی به خانواده لندکروزر و نسخه های تیونینگ شده و اسپرت دارند.

تغییرات نسخه نو روسی لندکروزر سری 300

آنالیز تصاویر نسخه تیونینگ شده لندکروزر سری 300 نشان می دهد که بیشتر تغییرات روی ظاهر این شاسی بلند بوده است. در واقع خان اینترنشنال در فضای داخلی دست نبرده است و همانند لندکروزر LC200 تنها به تغییر فضای خارجی اکتفا نموده است.

در بخش جلوی لندکروزر 300 نسخه روسی مشهودترین تغییر جلو پنجره است. خان در این بخش جلو پنجره را با دو خط عمودی و موازی و با فیبر کربن بازطراحی نموده است. البته ورودی های هوای زیر چراغ های جلو نیز از جنس فیبر کربن هستند. همچین پوششی از فیبر کربن و دو هواکش روی کاپوت وجود دارد.

حالا به بخش کناری خودرو می رسیم. در این قسمت هم شاهد تغییراتی در گلگیرها، رینگ و لاستیک و آینه بغل هستیم. گلگیر ها به شکلی طراحی شده اند که عرض لندکروزر بزرگ تر به نظر برسد و هواکش هایی هم روی آن ها قرار گرفته است. این تغییرات 2 هزار و 500 دلار به قیمت اصلی شاسی بلند محبوب تویوتا اضافه می نماید.

علاوه بر این ها رینگ های 22 اینچی فورج شده از نوع KW-LT2 R22/ET هستند و 8 هزار و 600 دلار خرج روی دست خریدار می گذارد. قاب آینه نیز روکشی از فیبر کربن دارد.

در بخش عقب خودرو نیز یک جفت اسپویلر روی در صندوق عقب دیده می گردد که خان اینترنشنال قیمت 1350 دلار را برای آن در نظر گرفته است. در بخش فنی نیز هیچ تغییری وجود ندارد؛ بنابراین نسخه روسی نیز همچنان یک پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری توربو شارژ خواهد داشت که قادر به فراوری قدرتی معادل 409 اسب بخار است.

لندکروزر نو اگر به ایران برسد چقدر قیمت دارد؟

بازار موضوع واردات خودرو در محافل سیاسی فعلا داغ است. اما هنوز مشخص تکلیف نشده است. ولی اگر فرض را بر این بگیریم که واردات آزاد گردد و فرص محال لندکروزر سری 300 خان اینترنشنال به ایران برسد، آن وقت خریدار ایرانی چقدر باید پرداخت کند.

اگر قیمت شاسی بلند روسی را بدون در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل در نظر بگیریم، همچنان یک هزینه 109 تا 150 هزار دلاری برای خرید این نسخه وجود دارد. این مبلغ با حساب دلار 28 هزار و 800 تومانی، چیزی در حدود سه میلیارد و 139 میلیون تومان تا 4 میلیارد و 320 میلیون تومان آب می خورد.

البته این تا مرحله وارد کردن خودرو به گمرگ است. پس از این هم یک تعرفه 100 تا 150 درصدی هم وجود دارد که باید به مبلغ پایه اضافه نمود. در نهایت خرید این خودرو احتمالا چیزی بین 4 میلیارد و 600 میلیون تومان تا 10 میلیارد و 800 میلیون تومان برای وارد کننده هزینه بر می دارد.

تصاویر نسخه نو روسی لندکروزر سری 300

منبع: فرارو

به "همه چیز درباره تویوتا لندکروزر سری 300 تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره تویوتا لندکروزر سری 300 تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید