نقش شرکت های دانش بنیان در کاهش نیاز کشور به واردات

به گزارش مبصر کلاس، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های دانش بنیان باید به اهمیت نقش و جایگاه خود در اقتصاد کشور واقف باشند چرا که این شرکت ها نقش مهمی در کاهش نیاز کشور به واردات دارند.

نقش شرکت های دانش بنیان در کاهش نیاز کشور به واردات

اصغر سلیمی کننده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی مبصر کلاس گفت: فردی که قصد دارد اختراعی را ثبت کند یا دستگاهی را به مرحله تولید برساند باید به لحاظ استطاعت مالی فراغ بالی داشته باشد و درگیر کارهای اداری و کاغذبازی نشود، بنابراین حمایت از این افراد چه از نظر مالی چه از نظر قانونی می تواند کمک شایان توجهی به این شرکت ها کند.

وی اضافه نمود: صندوق نوآوری و شکوفایی که به طور اختصاصی برای امور شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده می تواند از بروز بروکراسی های دست و پا گیر برای نقش آفرینی این شرکت ها در اقتصاد ملی جلوگیری کند.

سلیمی گفت: پیشنهاد می کنم صندوق نوآوری و شکوفایی دست جوانان نخبه را گرفته و از خروج آن ها از کشور جلوگیری کند، همچنین شرکت های دانش بنیان باید به اهمیت نقش و جایگاه خود در اقتصاد کشور واقف باشند چرا که این شرکت ها نقش مهمی در کاهش نیاز کشور به واردات دارند.

کننده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر فعالیت شرکت های دانش بنیان در شرایط تحریم ها گفت: امروز شرکت های دانش بنیان در دنیا رشد بسیار خوبی داشته اند و کمک بسیار خوبی برای صنایع تلقی می شوند، این مقوله چند سالی است که در کشور ما مورد پیگیری قرار گرفته و پیشرفت های خوبی هم در این زمینه داشته ایم.

وی اضافه نمود: به طور قطع بخش هایی همچون کشاورزی و صنعت می تواند تحت تاثیر فعالیت های شرکت های دانش بنیان متحول شوند.

سلیمی با اشاره به روند فعالیت شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر گفت: شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر پیشرفت خوب و مطلوبی داشته اند که البته کافی نیست و دولت و مجلس باید اعتبارات خوبی را در این زمینه پیش بینی کنند چرا که بدون پول و امکانات نمی توان کارهای بزرگی را انجام داد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نقش شرکت های دانش بنیان در کاهش نیاز کشور به واردات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش شرکت های دانش بنیان در کاهش نیاز کشور به واردات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید