پول بیشتر، مغز نوزادان را تغییر می دهد!

به گزارش مبصر کلاس، تا به امروز مطالعات زیادی در مورد ارتباط رشد کودک با عایدی خانواده ها انجام گرفته است، اما اکنون برای اولین بار محققان شواهد تجربی مستقیمی از چگونگی ایجاد چنین تغییراتی به وسیله فقر پیدا نموده اند. بر اساس یک مطالعه تصادفی دقیق در ایالات متحده، تعیین شد که قرار دادن پول بیشتر در دست مادران می تواند به شکل گیری مغز نوزادان آن ها یاری کند.

پول بیشتر، مغز نوزادان را تغییر می دهد!

به گزارش مبصر کلاس، این یافته ها از یک مطالعه در حال اجرا به نام سال اول زندگی کودک به دست آمده است، که در کوشش است ارزیابی کند که چگونه کاهش فقر می تواند بر رشد شناختی و عاطفی بچه ها بسیار خردسال تأثیر بگذارد. کیمبرلی نوبل، عصب شناس دانشگاه کلمبیا، شرح می دهد: سال هاست می دانیم که بزرگ شدن در فقر، بچه ها را در معرض خطر پیشرفت تحصیلی پایین، کاهش عایدی و میزان سلامت ضعیف تر قرار می دهد. با این حال، تا کنون نتوانسته ایم بگوییم که آیا خود فقر باعث ایجاد تفاوت در رشد کودک می گردد یا اینکه بزرگ شدن در فقر صرفاً با عوامل دیگری مرتبط است که باعث این تفاوت ها می گردد.

برای انجام این مطالعه، هزار مادر کم عایدی در ایالات متحده انتخاب شدند که بلافاصله فرزند خود را به جهان آورده بودند. به این مادران که از شهر هایی همانند نیویورک، نیواورلئان، اوما ها یا مینیاپولیس/سنت. پل انتخاب شده بودند، به طور تصادفی مبالغی داده شد. به گروهی از این مادران مبلغ 333 دلار در ماه برای یک سال داده شد و به گروه دیگر ماهی 20 دلار یاری هزینه برای مدت چهار سال پرداخت شد تا از آن برای بزرگ کردن نوزادان خود استفاده نمایند.

متأسفانه، به علت همه گیری، تنها 435 خانواده توانستند آزمایش های حضوری را انجام دهند تا محققان بتوانند فعالیت الکتریکی مغز نوزادشان را میزان گیری نمایند. با این همه، علیرغم حجم نمونه کوچک، داده ها نشان می دهد که حمایت اقتصادی از مادران کم عایدی می تواند به طور مستقیم فعالیت مغز نوزاد را در سال اول زندگی تغییر دهد. برای مثال، نوزادانی که مادرانشان پول نقد بیشتری دریافت نموده بودند، نسبت به نوزادانی که مادرانشان کمتر دریافت نموده بودند، فعالیت مغزی بیشتری داشتند.

تحقیقات بیشتری مورد احتیاج است تا ببینیم آیا این تغییرات در فعالیت مغز تدوام دارند یا به بهبود رشد شناختی تبدیل می شوند، اما دلایل خوبی برای تردید در این زمینه وجود دارد. بعضی مطالعات دیگر اخیراً نشان داده اند که فعالیت مغزی با فرکانس بالا در نوزادانی که در خانواده های با عایدی بالاتر متولد می شوند، شایع تر است. این نوع فعالیت بعلاوه با نمرات زبانی، شناختی و اجتماعی-عاطفی بالاتری همراه است، اگرچه این روابط همواره سازگار نیستند.

نوبل می گوید: هر مغز سالمی بر اساس محیط و تجربیات خود شکل می گیرد، البته این بدان معنا نیست که یک گروه، مغز های بهتری دارند. اما، به علت طراحی تصادفی، می دانیم که 333 دلار در ماه باید تجربیات یا محیط های بچه ها را تغییر داده باشد و مغز آن ها را با شرایط تغییر یافته، سازگار نموده باشد. به علت ماهیت این مطالعه، نویسندگان هنوز نمی دانند چه عوامل محیطی می تواند امواج مغزی با فرکانس بالاتری را که در کارآزمایی دیده می گردد، تحریک کند. آن ها اکنون در حال آنالیز هستند که آیا مخارج خانواده، رفتار های والدین، روابط خانوادگی یا استرس خانوادگی ارتباطی با نتایج داشته است یا خیر. علت یا دلایل هر چه که باشد، به نظر می رسد تأثیر پول بر رشد عصبی کودک، تأثیری قدرتمند باشد. گرگ دانکن، اقتصاددان دانشگاه کالیفرنیا-ایروین، می گوید: تفاوت های بین این دو گروه از لحاظ بزرگی، مشابه مواردی بود که در مداخلات آموزشی در مقیاس بزرگ گزارش شده اند.

نویسندگان این پژوهش امیدوارند که نتایج آن ها روزی بیانگر سیاست های بهتری برای مقابله با فقر باشد، به ویژه، آزمایش سال اول زندگی کودک، اهمیت قرار دادن نوزادان در مرکز این مداخلات را برجسته می نماید. نویسندگان می نویسند: به طور سنتی، بحث در خصوص سیاست های توزیع عایدی که معطوف به خانواده های کم عایدی در ایالات متحده است، بر عرضه نیروی کار مادر متمرکز بوده است تا رفاه نوزادان. در واقع، یافته های ما بر این موضوع تأکید می نماید که آیا سیاست های توزیع عایدی، به رشد نوزادان یاری می نماید یا خیر. این یافته، لزوم حمایت اقتصادی از مادران کم عایدیی را که به تازگی صاحب فرزند شده اند، پُررنگ می نماید، زیرا پیش بینی نکردن چنین حمایت هایی می تواند آثار مخرب بسیار زیادی بر جامعه تحمیل کند. نتایج این مطالعه، در نشریه معتبر PNAS آمریکا به چاپ رسیده است.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-مبصر کلاس

منبع: فرارو

به "پول بیشتر، مغز نوزادان را تغییر می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پول بیشتر، مغز نوزادان را تغییر می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید