کاندیدای نخست وزیری انگلیس: از برگزیت بدون توافق نمی ترسم

به گزارش مبصر کلاس، ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس و نامزد پست رهبری حزب حاکم می گوید، بودجه اضطراری برای خروج از اتحادیه اروپا نشان می دهد از برگزیت بدون توافق واهمه ای ندارم.

کاندیدای نخست وزیری انگلیس: از برگزیت بدون توافق نمی ترسم

به گزارش گروه بین الملل مبصر کلاس، ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس و کاندیدای جانشینی ترزا می نخست وزیر مستعفی این کشور، بودجه اضطراری و به کارگیری تکنولوژی های جدید در مرز با ایرلندشاقتصادی را راه حل خروج از بن بست برگزیت دانست.

جاوید در مصاحبه جمعه شب خود با روزنامه دیلی میل گفت راهبردی صادقانه و عملی در قبال برگزیت دارد. او گفت فرد مناسب برای راندن کشتی در جهت افق های روشنی است که همه می خواهند به آن برسند.

جاوید گفت به قدرکافی از رأی دهندگان نظرشان را پرسیده ایم. او سپس توضیح داد: به همه پرسی دوم نه! می گویم، به انتخابات همگانی نه! می گویم، به ماده 50 نه! می گویم.

وی اضافه نمود: یک رأی گیری دیگر پیش از خروج برای اعتماد به سیاست هایمان فاجعه بار خواهد بود و موجب نوعی از هرج ومرج می شود که ممکن است باعث دادن کلید خانه شماره 10 (ساختمان دولت انگلیس) به جرمی کوربین و حامیان افراطی چپ گرایش شود.

جاوید اضافه نمود: خواهان برگزیت بدون توافق نیست و قول داد اگر انتخاب شود، بریتانیا می تواند آمادگی کامل برای چنین خروجی را داشته باشد.

او در این باره گفت: به عنوان نخست وزیر، فوراً آمادگی برای خروج بدون توافق را از سر می گیرم. هدف ما به حداقل رساندن اثرات آن خواهد بود.

وی ادامه داد: اما با این که به میزان خیلی زیادی از لحن آخرالزمانی استفاده شده است باید روراست باشیم. این کار بدون درد نخواهد بود. بنابراین به عنوان بخشی از آمادگی، بودجه عدم توافق گسترده و محکمی را آماده می کنیم.

جاوید توضیح داد: این کار همچنین زمانی که بخواهیم با اتحادیه اروپا وارد مذاکره شویم به آن ها نشان می دهد که آماده ایم و ترسی از خروج نداریم.

او همچنین از قصدش برای اعمال فشار جهت تغییر در ترتیبات پشتیبان ایرلندشاقتصادی خبر داد و گفت اضافه نمودن محدودیت زمانی یا تبصره ای برای خروج از این تنظیمات بحث برانگیز، تنها چیزی خواهد بود که باید به طور موفقیت آمیز در مجلس به تصویب برسانیم.

وی اضافه نمود تصویب هرگونه توافق اصلاح شده تا 31 اکتبر سال جاری، اقدامی چالش برانگیز خواهد بود و اگر توافقی تا آن زمان حاصل نشود، با تأسف فراوان باید برگزیت بدون توافق را اجرایی کرد.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج شود. اما ترس از عواقب اقتصادی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می تلاش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق نامه ای را امضا کند. اما این توافق نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در مجلس انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم چنان در هاله ای از سردرگمی قرار گرفته است.

ترزا می، به دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به اصطلاح ترتیبات پشتیبان در خصوص مرزهای ایرلند شاقتصادی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می کند. این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت مجلس بود.

این امر موجب شد مجلس سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی دهد. در صورتی که انگلیس بدون تصویب این توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد روز دو هفته جمعه استعفای خود را اعلام کند.

بسیاری از اعضای دولت او نظیر وزیر امور جارجه، وزیر محیط زیست و وزیر بهداشت، در حال رقابت بر سر پست خالی نخست وزیری هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "کاندیدای نخست وزیری انگلیس: از برگزیت بدون توافق نمی ترسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندیدای نخست وزیری انگلیس: از برگزیت بدون توافق نمی ترسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید