ایحاد اشتغال برای بیش از 14 هزار نفر در اردبیل

به گزارش مبصر کلاس، خبرنگاران/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای 14 هزار و 500 نفر متقاضی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل اطلاع داد.

ایحاد اشتغال برای بیش از 14 هزار نفر در اردبیل

رامین صادقی 19 دی ماه در جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان اردبیل با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به استان اردبیل همراه با خیر و برکت برای واحدهای فراوریی بود، اظهار کرد: راه اندازی فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر و بعضی از واحدهای فراوریی و صنعتی ما را به آینده اشتغال و صنعت استان اردبیل امیدوار نموده است.

وی از ایجاد اشتغال برای 14 هزار و 500 نفر متقاضی در اردبیل اطلاع داد و اعلام کرد: برای ایجاد این میزان اشتغال با با سرمایه گذاری 157هزار میلیارد ریال شاهد تحول در بخش صنعت استان خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اهتمام استاندار اردبیل برای برگزاری جلسات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری در راستای گره گشایی از مسائل واحدهای فراوریی و صنعتی اشاره نمود و اضافه نمود: دولت تدبیر و امید برنامه های مبسوطی را برای احیای واحدهای فراوریی به ویژه در مناطق محروم دارد که نمونه این اقدام راه اندازی فاز دوم آرتاویل تایر و ایجاد اشتغال برای بالغ بر 500 نفر از جوانان منطقه است.

صادقی همچنین به آنالیز طرح های پیشران مالی به تعداد 96 طرح و اجرای آنها در اردبیل تا انتها سال 1400 اشاره نمود و گفت: هم اکنون از این تعداد طرح پیشران عملیات اجرایی 26 طرح آغاز شده است.

وی بیان نمود: 9 طرح از این طرح های پیشران صنایع غذایی و دارویی در اردبیل، پارس آباد و نیر، 8 طرح صنایع معدنی و مس در نمین، مشگین شهر و خلخال، 6 طرح صنایع شیمیایی سلولزی در خلخال، اردبیل، نمین، نیر و کوثر و دو طرح فلزی در اردبیل و کوثر و یک طرح صنایع نساجی در اردبیل می باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل از افتتاح 15 طرح صنعتی در اردبیل در سفر رئیس جمهور اشاره و توضیح داد: با راه اندازی این واحدهای فراوریی زمینه اشتغال برای 2 هزار نفر از جوانان استان اردبیل فراهم شده است.

صادقی از اختصاص 27 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها اطلاع داد و گفت: احیای واحدهای فراوریی راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی استان اردبیل از برنامه های اساسی سازمان صمت و استانداری اردبیل است که امیدواریم تا انتها سال جاری آثار راه اندازی این واحدها را در رونق اشتغال و اقتصاد استان ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایحاد اشتغال برای بیش از 14 هزار نفر در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایحاد اشتغال برای بیش از 14 هزار نفر در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید