ایکس باکس: کسانی که گیم پس دارند بیشتر بازی می نمایند

به گزارش مبصر کلاس، مشترکین سرویس گیم پس مایکروسافت (Xbox Game Pass) بازی های بیشتری می خرند، و نسبت به قبل از ملحق شدن به این سرویس، ژانرهای بیشتری را امتحان می نمایند.

ایکس باکس: کسانی که گیم پس دارند بیشتر بازی می نمایند

این لب کلام آگوستینو سیمونتا (Agostino Simonetta) - مدیر ID@Xbox - است، که در گردهمایی سرمایه گذاری GamesIndustry.biz در لندن با شرکت نمایندگان در همایش به اشتراک گذاشت.

اولین نکته ای که سیمونتا در این همایش بدان اشاره نمود این واقعیت بود که مشترکین گیم پس 40 درصد عناوین بیشتری را بازی می نمایند - از جمله عناوینی خارج از کاتالوگ سرویس گیم پس. او در این مورد چنین گفت:

کسانیکه به [سرویس گیم پس] می پیوندند، مشغولیت بسیار بیشتری [با بازی ها] پیدا می نمایند. آنها تعداد زیادی بازی رایگان در اختیار دارند - ولی در واقع خارج از این سرویس هم [با بازی ها] درگیرترند. آنها - نسبت به قبل از پیوستن به این سرویس - به فروشگاههای بیشتری سرمی زنند و بازی های بیشتری می خرند.

او آشکار ساخت که افزایش تعداد عناوین بازی شده، همچنین نشان می دهد که کاربران ایکس باکس گستره بزرگتری از بازی ها را هم امتحان می نمایند. بیش از 91 درصد از مشترکین گفته اند که عنوانی را بازی نموده اند که بدون وجود ایکس باکس گیم پس هرگز بدان نزدیک نمی شدند. مایکروسافت پس از تحلیل داده ها به این نتیجه رسیده است که اعضا نسبت به قبل از پیوستن به سرویس گیم پس، 30 درصد ژانرهای بیشتری را امتحان می نمایند. البته که طبق گفته سیمونتا، چنین چیزی قابل پیشبینی بود، و این روند تاثیر مشابه سرویس های اشتراکی حوزه فیلم و تلویزیون را منعکس می نماید:

اگر شما به سرویس های اشتراک ویدیو نگاه کنید، خواهید دید که با هدف دیدن یک بلاک باستر وارد می شوید و خود را ساعتها مشغول دیدن آثار مستند و استندآپ کمدی می یابید. ما هم به سرویس گیم پس به عنوان فرصتی نگاه می کنیم جهت گسترش افق دید هواداران، تا آنها خودشان کشف نمایند که برای ده سال من هرگز به بازی های ترسناک نزدیک نشدم، ولی حالا یکی را امتحان کردم، و کم کم به این ژانر علاقمند می شوم.

او اضافه نمود که این به معنای فرصت بزرگتری است برای توسعه دهندگانی که آثارشان اندکی مشکل پسندتر است: برای ما هیچ ژانری نامربوط نیست، چراکه ما واقعا منوی بزرگی می خواهیم که به مشتریان حق انتخاب بدهد که میدانی، می خواهم چیز جدیدی را تجربه کنم.

نهایتا سیمونتا مجددا تاکید نمود که، درست در نقطه مقابل این تصور که سرویس گیم پس بازار فروش بازی ها را نابود می نماید، این سرویس در واقع بازی نمایندگان را به خرید عناوین بیشتر - حتی خارج از اکوسیستم ایکس باکس - سوق می دهد. طبق آمار مایکروسافت، استفاده از عناوین موجود در ایکس باکس گیم پس، بطور میانگین، یک رشد شش برابری را تجربه نموده است، چنانکه سیمونتا در این باب چنین گفت:

ما در حوزه های خاصی رشدی عظیم دیده ایم، ولی بطور کلی [..] ما یک رشد شش برابری را در استفاده برای همه بازی های موجود در ایکس باکس گیم پس شاهد هستیم.

ما این سرویس اشتراکی را راهنمایی می کنیم، و توسعه دهندگان در این سفر با ما همراه می شوند. ما می بینیم که آنها علنا می گویند … [مثلا] تیم Afterparty چند روز پیش می گفت بعد از اینکه بازیشان وارد گیم پس شد، ناگهان مقدار معتنابهی فروش را روی سایر پلتفرمها تجربه نموده اند. No More Robots می گوید از زمانیکه بازی Descenders از Xbox Game Preview به گیم پس وارد شده است، ایشان تاثیر مثبتی را هم در سایر پلتفرمها تجربه نموده اند.

منبع: GamesIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایکس باکس: کسانی که گیم پس دارند بیشتر بازی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس: کسانی که گیم پس دارند بیشتر بازی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید