بازتاب گسترده پیغام نوروزی رهبر معظم انقلاب در رسانه های شرق آسیا

به گزارش مبصر کلاس، ایرنا نوشت: پیغام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری نیز همچون سال های گذشته در رسانه های شرق آسیا بازتاب گسترده ای داشت.

بازتاب گسترده پیغام نوروزی رهبر معظم انقلاب در رسانه های شرق آسیا

بیشتر رسانه های این منطقه بخش های مهمی از پیغام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از جمله مبارزه ایران با ویروس کرونا و همچنین تاکید مقام رهبری بر توسعه مالی را انعکاس داده اند.

رسانه های چین به زبان های چینی و انگلیسی و بخش های فارسی آنها این پیغام را بعضا به صورت کامل منتشر نموده و آورده اند که رهبر ایران ابراز اطمینان نموده است که ایران بر تحریم ها و کرونا پیروز خواهد شد.

در گزارش رسانه های سه کشور چین، کره جنوبی و ژاپن آمده است: رهبر ایران ضمن تاکید بر استمرار مبارزه با کرونا تحریم ها را در نهایت به سود ایران دانسته است.

گزارش ها می افزاید رهبر ایران در پیغام سال 1399 شمسی که از تلویزیون ایران پخش می شد همه خدمتگزاران جمهوری اسلامی از جمله پزشکان و پرستاران پیشگام در مبارزه با کرونا را نیز مورد اهتمام قرار داده است.

رادیو بین المللی چین از جمله رسانه های این کشور است که پیغام رهبر ایران را به صورت کامل بازتاب گسترده ای داده و در بخش های فارسی، چینی و انگلیسی خود از آنها استفاده نموده است.

با توجه به اینکه این رادیو به 63 زبان زنده جهان برنامه پخش می نماید انتشار این خبر در این نهاد حاکمیتی حزب حاکم بر چین بسیار مهم و قابل توجه محسوب می گردد.

این رادیو که هر سال تمامی پیغام های رهبری را بازتاب می دهد، نوشته است رهبر ایران سال جاری را سال جهش فراوری نامگذاری نموده و افزوده است: مسائل مالی تمام خواهد شد و تحریم هایی که نموده اند به نفع ما خاتمه خواهد یافت.

گزارش رسانه های شرق آسیا حاکی است رهبر ایران در پیغام نوروزی خود طیف وسیعی از مسایل سیاسی، مالی و اجتماعی را مورد توجه قرار داده و از بلایای طبیعی و مسائل ایران در عرصه های مختلف یاد نموده اما وعده پیروزی به ملت ایران داده است.

در همین حال بنا به این گزارش ها، ایران به رغم همه فراز و فرودها توانسته است سال 1398 را پشت سر بگذارد و سال جاری نیز رهبر ایران و دیگر مقام های ارشد از جمله رییس جمهوری و وزیر خارجه در پیغام های خود بر مقابله وسیع و قوی با کرونا تاکید نموده اند.

خبرگزاری شینهوا هم گزارشی مانند رسانه های دیگر درباره فرا رسیدن عید نوروز منتشر نموده و در جریان آن از اینکه ایران تحت فشارهای تحریمی آمریکا در مهار کرونا کار دشواری در پیش دارد، به عنوان یک موضوع ناراحت کننده یاد نموده است.

گلوبال تایمز و چاینا دیلی نیز که از نشریات پرشمارگان این کشور هستند در کنار روزنامه های کره ای و ژاپنی نوشته اند که تحریم های آمریکا علیه ایران در این شرایط واقعا خطری عظیم محسوب می گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "بازتاب گسترده پیغام نوروزی رهبر معظم انقلاب در رسانه های شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب گسترده پیغام نوروزی رهبر معظم انقلاب در رسانه های شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید