محدودیت تازه آمریکا برای تراشه های کره ای که در چین فراوری می گردد

به گزارش مبصر کلاس به نقل از رویترز،در اکتبر 2022 میلادی SK Hynix و یک شرکت کره ای دیگر مهلتی یک ساله از محدودیت های صادرات تراشه آمریکا به چین دریافت کردند. این محدودیت ها با هدف خنثی سازی جاه طلبی های فناورانه چین و جلوگیری از پیشرفت های نظامی این کشور انجام شد.

محدودیت تازه آمریکا برای تراشه های کره ای که در چین فراوری می گردد

آلن استیوز، معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور صنعت و امنیت در پاسخ به این سوال که پس از سرانجام معافیت شرکت ها برای صادرات به چین چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: احتمالا سطح توسعه فعالیت آنها در چین محدود می گردد.

استیوز که بر محدودیت های صادرات فناوری به چین نظارت می نماید، در یک گردهمایی به میزبانی مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی این اظهارات را بیان نمود.

به گفته او دولت آمریکا مذاکرات وسیعی با تراشه سازان کره جنوبی انجام داده است. استیوز در این باره اضافه کرد: ما با آنها همکاری می کنیم تا از عدم آسیب به شرکت های مستقر در کشور متحدمان مطمئن شویم. همزمان توانایی چین برای توسعه قابلیت هایی که ما را تهدید می نماید را محدود می کنیم.

وزیر صنعت کره جنوبی خاطرنشان کرد هیچ مذاکرات خاصی بین کره جنوبی و آمریکا برای معین سقف فناوری انجام نشده است.

وی در بیانیه ای خاطرنشان کرد: کره جنوبی و آمریکا به توافق رسیده اند که عملیات فعلی و سرمایه گذاری آینده تراشه سازان کره جنوبی نباید مختل گردد.

به گفته وی دولت کره جنوبی تصمیم دارد درباره ادامه واردات تجهیزات تراشه سازی به چین مذاکراتی انجام دهد.

پیش از این نیز یک مقام آمریکایی فاش نموده بود معامله ای با ژاپن و هلند اجرا شده تا این کشورها محدودیت های جدیدی بر صادرات ابزارهای تراشه سازی به چین وضع نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "محدودیت تازه آمریکا برای تراشه های کره ای که در چین فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت تازه آمریکا برای تراشه های کره ای که در چین فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید