بازدید از موزه مهاباد رایگان است

به گزارش مبصر کلاس، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: بازدید از موزه مردم شناسی این شهرستان به مدت یک هفته رایگان است.

بازدید از موزه مهاباد رایگان است

مبصر کلاس مهاباد- ناصر صدفی گفت: بازدید از موزه مردم شناسی مهاباد در طول هفته فرهنگی از روز شنبه هفته آینده به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح تا 17 برای عموم رایگان است.

وی هدف از بازدید رایگان از موزه را ترغیب و تشویق عموم مردم و آشنایی با آثار گذشتگان دانست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد می گوید: هم اکنون هزار و 204 قلم انواع اشیای فرهنگی، تاریخی و مطالعاتی در موزه مردم شناسی این شهرستان برای بازدید عموم نگهداری می گردد.

به گفته صدفی، 80 درصد از وسایل و اشیای به نمایش درآمده در این موزه از طریق مردم فهیم و فرهنگ دوست شهرستان مهاباد به موزه اهدا شده که شامل اشیای بسیار نفیس و زیبا می باشند.

وی گفت: موزه مردم شناسی با هدف حفظ هویت قومی و آشنایی با آداب و رسوم، نوع پوشاک بومی و ابزار آلاتی که در گذشته در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفته بنا شده است.

صدفی گفت: این بنا به لحاظ موقعیت مکانی بین بازار و مسجد جامع شهر واقع شده و همین مسائل حکایت از اهمیت حمام در بافت شهر داشته است.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد، قدمت این اثر تاریخی به اواخر دوره صفویه و اوایل قاجاریه بر می گردد. در گذشته ارتباط حمام با بافت پیرامون از طریق معبری که در کنار کاروانسرای سیمون قرار داشت، میسر می شد که بعد ها یک ورودی بر روی خیابان سید نظام درست کردند.

انتهای پیام / س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازدید از موزه مهاباد رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از موزه مهاباد رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید