بودجه 45.5 میلیون دلاری ناسا برای توسعه سیستم فرود انسان در ماه

به گزارش مبصر کلاس به نقل از انگجت، ناسا پس از اعلام برنامه اکتشاف ماه به نام آرتمیس از کوشش های خود برای ابداع یک سیستم فرود انسان به ماه خبر داده است.

بودجه 45.5 میلیون دلاری ناسا برای توسعه سیستم فرود انسان در ماه

به همین دلیل سازمان فضایی آمریکا (ناسا) با 11 شرکت خصوصی فضایی از جمله اسپیس ایکس و بلواوریجین قراردادی امضا نموده تا مطالعات درباره ساخت یک لندر با قابلیت حمل فضانوردان به سطح ماه انجام دهند و نمونه اولیه آن را بسازند.

ناسا در کل بودجه 45.5 میلیون دلاری در اختیار این شرکت ها قرار می دهد تا در 6 ماه آینده تحت پروژه فناوری های فضایی آینده برای برنامه شراکتی اکتشافات فعالیت نمایند.

این سازمان امیدوار است چنین اقدامی به توسعه سیستم فرود انسان در ماه منجر گردد. این سیستم شامل یک وسیله نقل و انتقال فضانوردان است که با استفاده از ایستگاه های مداری ماه به نام گیت وی به فضانوردان یاری می نماید به مدار مدار بروند.

علاوه بر آن ناسا خواستار آن است که لندر ماه و اجزای مختلف آن قابلیت های سوختگیری مجدد داشته باشند تا چند بار قابل استفاده باشند.

بعضی شرکت نمایندگان روی تمام بخش ها تمرکز می نمایند اما عده دیگر فقط روی یک یا دو بخش این سیستم مطالعاتی انجام می دهند. به عنوان مثال هم اکنون اسپیس ایکس مشغول انجام پژوهشی روی قسمت های فرود لندر، وسیله حمل ونقل و همچنین ساخت یک نمونه از این وسیله حمل و نقل است.

چند روز قبل دولت آمریکا اصلاحیه را به بودجه اقتصادی 2020 افزود که طبق آن 1.6 میلیارد دلار به بودجه 10.7 میلیارد دلاری ناسا برای ارسال فضانوردان از جمله نخستین فضانورد زن به ماه تا 2024 میلادی افزوده می گردد.

این پروژه که آرتمیس نام گرفته بخش از مأموریتی است که فضانوردان را به قطب جنوب ماه می برد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بودجه 45.5 میلیون دلاری ناسا برای توسعه سیستم فرود انسان در ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 45.5 میلیون دلاری ناسا برای توسعه سیستم فرود انسان در ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید