بولتون: استارت جدید احتمالا تمدید نخواهد شد

به گزارش مبصر کلاس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ناقص خواندن پیمان کاهش تسلیحات راهبردی با روسیه، تأکید کرد که احتمالا پیمان موسوم به استارت جدید بعد از سال 2021 تمدید نمی گردد.

بولتون: استارت جدید احتمالا تمدید نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل مبصر کلاس، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنرانی برای بنیاد آمریکای جوان در چهل و یکمین سالگرد کنفرانس ملی دانشجویان محافظه کار ضمن انتقاد از پیمان کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت جدید گفت که احتمالاً استارت جدید بعد از 2021 تمدید نخواهد شد.

بنا به گزارش شبکه راشاتودی، بولتون بدون آنکه به سخت افزار نظامی خاصی اشاره کند، تأکید کرد که این پیمان از همان ابتدا ناقص بوده است و این پیمان تسلیحات هسته ای تاکتیکی کوتاه برد و سیستم های تحویل روسیه را پوشش نمی دهد.

معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت، سال 1991 منعقد و سال 2009 منقضی شد. استارت جدید نیز پیمان کاهش تسلیحات اتمی میان آمریکا و روسیه است و در سال 2011 اجرایی شد و به طرفین هفت سال برای کاهش تسلیحات خود مهلت داده است.

طبق این گزارش، هدف اصلی این معاهده، کاهش یک سوم از زرادخانه های هسته ای و همچنین محدود کردن دو طرف به عدم استقرار بیش از 700 موشک بالستیک بین قاره ای، موشک های بالستیک زیردریایی و بمب افکن های راهبردی و عدم تجاوز از یکهزار و 550 کلاهک هسته ای مستقر شده و 800 سکوی پرتاب مستقر شده و غیرمستقر شده می باشد.

اوایل امسال میلادی مقامات آمریکایی و روس یکسری رایزنی هایی را درباره سرنوشت این پیمان که دو سال دیگر منقضی می گردد، انجام دادند. تاکنون واشنگتن یک آری یا نه قاطعانه درباره ادامه این پیمان مطرح ننموده است و بولتون در نوامبر سال گذشته توضیح داد که کاخ سفید هنوز موضعی در این زمینه اتخاذ ننموده است.

با اینحال، بولتون روز گذشته توضیح داد که بعید است استارت جدید تمدید گردد و ادامه داد که آمریکا همچنان علاقمند است تا تحت شرایط دیگری توافق کاهش تسلیحات با روسیه به امضا برساند و گفت: ما باید بر روی چیز بهتری تمرکز کنیم و چنین کاری را خواهیم کرد.

پیش از این مقامات روس نیز تأکید نموده بودند که نیازی به تمدید چنین معاهده ای ندارند، به طوریکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصریح نموده بود سیستم های دفاعی روسیه برای دفاع از این کشور کفایت می نمایند و مسکو اجباری به تمدید معاهده استارت ندارد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "بولتون: استارت جدید احتمالا تمدید نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: استارت جدید احتمالا تمدید نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید