خودروهای آینده راستا نگاه راننده را رصد می نمایند

به گزارش مبصر کلاس، یک شرکت خودروسازی قابلیت شناسایی نگاه راننده را رونمایی نموده است. این قابلیت جهت نگاه راننده را در داخل یا خارج خودرو رصد می نماید.

خودروهای آینده راستا نگاه راننده را رصد می نمایند

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،شرکت بی ام دبلیو در کنگره بین المللی موبایل از فناوری شناسایی نگاه افراد رونمایی نموده است. این فناوری به رانندگان اجازه می دهد فقط با یاری چشمان خود وضعیت درون خودرو را کنترل نمایند.

برای این منظور یک دوربین با وضوح بالا روی داشبورد خودرو نصب می گردد و سر و چشمان راننده را به دقت رصد می نماید تا جهت نگاه او را در داخل یا خارج خودرو مشخص کند.

بی ام دبلیو ادعا می نماید رانندگان می توانند هنگام سفر از شیشه جلویی خودرو رستورانی را در جهت خود برانداز نمایند و منو و ساعت سرویس دهی آن را دریابند و حتی یک میز رزرو نمایند.

فناوری شناسایی نگاه برای نخستین بار در BMW iNEXT در 2021 عرضه می گردد. همراه این فناوری قابلیت های بهبود یافته شناسایی حرکات و صوت نیز در بسته ای به نام Natural interaction عرضه خواهند شد.

کریستف گروت نایب رییس ارشد BMW Group Electronics در این باره می گوید: مشتریان این شرکت می توانند با خودروی هوشمندشان به شیوه ای کاملا طبیعی ارتباط برقرار نمایند. این سیستم گامی بسیار مهم در آینده خودروهای خودران به حساب می آید.

منبع: اقتصاد ایران

به "خودروهای آینده راستا نگاه راننده را رصد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای آینده راستا نگاه راننده را رصد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید