زلنسکی: پیوستن آمریکا به گروه نرماندی در دستورکار قرار ندارد

به گزارش مبصر کلاس، در پی ابراز تمایل دولت ترامپ برای پیوستن به گروه چهارجانبه موسوم به چارچوب نرماندی، رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد که چنین موضوعی در آینده نزدیک در دستور کار قرار ندارد.

زلنسکی: پیوستن آمریکا به گروه نرماندی در دستورکار قرار ندارد

به گزارش گروه بین الملل مبصر کلاس، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در حاشیه هفتادوچهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان در نیویورک تأکید کرد که وارد کردن آمریکا در قالب نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه، آلمان) در آینده نزدیک در دستور کار قرار ندارد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، رئیس جمهور اوکراین توضیح داد: ما (رهبران چهار کشور) به دیدار در قالب نرماندی ادامه می دهیم و منتظر معین شدن زمان هستیم و بعد از آن دیدار خواهیم کرد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پیشتر اعلام نموده بود که نشست بعدی در قالب نرماندی، ظرف چند هفته آینده برای حل و فصل مناقشات نظامی در شرق اوکراین برگزار خواهد شد.

اظهارات رئیس جمهور اوکراین در حالی مطرح شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوایل ماه سپتامبر امسال میلادی، برای پیوستن به گفت وگوهای نرماندی در مورد رسیدگی به ناآرامی های شرق اوکراین ابراز تمایل نموده بود.

پیش از این، زلنسکی در نشستی بین المللی در کی یف خواهان ادامه یافتن تحریم ها علیه روسیه تا سرانجام جنگ در اوکراین شده بود. آمریکا و کشورهای اروپایی در سال 2014 میلادی مسکو را به مداخله در بحران داخلی در اوکراین متهم نموده و این کشور را تحت تحریم قرار دادند. با اینحال، روسیه هرگونه مداخله در ناآرامی های شرق اوکراین را رد نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "زلنسکی: پیوستن آمریکا به گروه نرماندی در دستورکار قرار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلنسکی: پیوستن آمریکا به گروه نرماندی در دستورکار قرار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید