مقایسه بیسو T3 با جک S5 و هاوال H2

به گزارش مبصر کلاس، بیسو T3 هنوز خودروی جوانی است و تازه 2 سال است در خط فراوری صنعتی قرار گرفته است. بااین حال شرکت بیسو اتو با برنامه ای مدون برای توسعه سریع وارد بازار شده و میخواهد تا سال آینده حسابی بر تعداد محصولات خود بیافزاید.

مقایسه بیسو T3 با جک S5 و هاوال H2

از این جهت شاید بهتر باشد این خودرو را با دقت بیش تری آنالیز کنیم. شاید در آینده چیزهای بیش تری درباره این شرکت خودروساز چینی و محصولاتش بشنویم. در این جا به مقایسه بیسو T3 با جک اس 5 و هاوال H2 می پردازیم تا شما بتوانید با دقت بیش تری دست به انتخاب بزنید.

مقایسه بیسو T3 با جک S5

یکی از اولین کراس اوورهای چینی که وارد بازار ایران شد جک اس 5 بود. این کراس اوور در کنار دیگر خودروهای چینی هم رده در بازار ایران، عملکرد موفقیت آمیزی داشتند و راه را برای نسل بعدی کراس اوورهای چینی باز کردند.

با مقایسه بیسو T3 با جک S5 متوجه می شویم که جک با حجم موتور 2000 سی سی در مقابل حجم 1300 سی سی موتور بیسو تی 3 دست بالا را دارد. قدرت موتور جک اس 5 هم اندکی بیش تر از رقیب نوپاتر است؛ 174 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه. این رقم برای بیسو T3 معادل 133 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه است.

در مقایسه حداکثر گشتاور هم باز این جک است که دست بالا را دارد؛ 265 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه در مقابل 185 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه که به بیسو تی 3 مربوط می گردد. حجم باک هر دو خودرو هم کم و بیش یکی است؛ 50 لیتر برای بیسو تی 3 و 155 لیتر برای جک اس 5.

جک اس 5 به یک جعبه دنده 6 حالته اتوماتیک دو کلاچه مجهز است، اما جعبه دنده بیسو T3 یک جعبه دنده 6 حالته از نوع انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته که با پدال های پشت فرمان تعویض می گردد. بیسو تی 3 به 6 کیسه هوای 10 نقطه ای و S5 اتوماتیک به 4 کیسه هوا مجهز است.

جک از جهت امکانات ایمنی خودروی ایمن تری به نظر می رسد و به سامانه ایزوفیکس (Isofix)، قفل کودک، سامانه ضد سرقت و سامانه هشدار فشار باد لاستیک ها مجهز است. در خصوص بیسو تی 3 این امکانات ایمنی صرفاً به قفل مرکزی و استارت بدون کلید خلاصه می گردد. در بخش رفاهی هم باز هر دو خودرو شرایط مشابه دارند؛ 6 بلندگو با قابلیت اتصال سامانه پخش صدا به تلفن همراه و درگاه یو اس بی.

اگر هنوز نسبت به مقایسه این دو خودرو تردید دارید، شاید بد نباشد مطلب مقایسه جک S5 با خودروهای هم رده خود را نیز مطالعه کنید.

مقایسه بیسو T3 با هاوال H2

محصول شاسی بلند شرکت گریت وال هم به نسبت به تازگی وارد بازار خودروی ایران شده است. در این جا می توان با قیاس بیسو T3 با یک خودروی هم وطن اش تصویر بهتری از قدرت این خودرو با خودروهای هم سطحش به دست آورد.

در ابتدا به مقایسه بیسو T3 با هاوال H2 از نظر قدرت موتور می پردازیم. هر دو خودرو به موتور 4 سیلندر با آرایش خطی مجهزند، اما هاوال پیشرانه ای 1.5 لیتری دارد که اندکی از پیشرانه 1.3 لیتری بیسو تی 3 حجیم تر است. قدرت موتور هاوال هم اندکی از رقیب هم وطنش بیش تر است، 141 اسب بخار در مقابل قدرت 130 اسب بخار بیسو تی 3.

در حداکثر گشتاور اختلاف اندکی میان دو خودرو هست؛ 202 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه برای هاوال و 185 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه برای بیسو T3. اختلاف در خودرو در مصرف بنزین زیاد نیست، هاوال 9 لیتر در 100 کیلومتر و بیسو تی 3 هشت و نیم لیتر.

هاوال یک جعبه دنده 6 حالته اتوماتیک دارد و بیسو به جعبه دنده CVT مجهز است. هاوال می تواند 10 لیتر بیش تر بنزین در باکش جای دهد که نشان می دهد باک 50 لیتری بیسو T3 شاید چندان مناسب این خودرو نباشد. در ایمنی هم به نظر می رسد که تفاوت چندانی میان دو رقیب چینی نباشد؛ هر دو خودرو به 6 کیسه هوا مجهز شده اند، 2 عدد برای سرنشینان جلو، 2 عدد کناری و 2 عدد هم پرده ای.

در امکانات رفاهی هم تفاوت میان دو خودرو بسیار اندک است؛ هر دو خودرو درگاه اتصال یو اس بی دارند و سامانه پخش صدای هر دو خودرو به طریق بلوتوث به گوشی همراه متصل می شوند. در عین حال امکاناتی نظیر دوربین دنده عقب، حس گر دنده عقب و کروزکنترل دارند.

امیدواریم که این مقایسه بیسو T3 با جک اس 5 و هاوال H2 توانسته باشد در انتخاب میان این هم رده ها به شما یاری کند و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه بیسو T3 با جک S5 و هاوال H2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بیسو T3 با جک S5 و هاوال H2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید