ناتو و آمریکا مدعی شدند قصد منزوی ساختن روسیه را ندارند

به گزارش مبصر کلاس، دو مقام سیاسی ناتو و آمریکا اعلام کردند، با وجود اقدامات لازم برای بازدارندگی روسیه که مقصر آن خود مسکو است، سیاست ادامه مذاکرات و همکاری ها با طرف روسی در حال اجراست و غرب قصد ازسرگیری یک جنگ سرد دیگر را ندارد.

ناتو و آمریکا مدعی شدند قصد منزوی ساختن روسیه را ندارند

به گزارش گروه بین الملل مبصر کلاس به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو خواهان ادامه گفت وگوها با مسکو است و قصد منزوی کردن روسیه را نداشته و علاقه ای به ازسرگیری یک جنگ سرد جدید ندارد. این اظهار نظری است که کایرون اسکینر رئیس بخش برنامه های سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا و بندیت برتی مشاور ارشد سیاسی دبیرکل ناتو و مدیر اداره برنامه های سیاسی این سازمان در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعلام کردند.

اسکینر پیش از هر چیز با تأکید بر اینکه مشارکت بین غرب و مسکو حتی در سخت ترین شرایط جنگ سرد هم از بین نرفته بود، یادآور شد: البته اصلی ترین مخالفان ایالات متحده در دوره از سرگیری رقابت ها بین قدرت های بزرگ دنیا روسیه و چین هستند. در این رده بندی می توان ایران را نیز قرارداد. ولی در عین حال همچنان مذاکرات، مباحثات و همکاری هایی بین کشورهای رقیب، از جمله روسیه، چه در سطح مقامات رسمی و به صورت دوجانبه و چه در سطح نمایندگان جامعه کارشناسی وجود دارد.

مشاور دبیرکل ناتو نیز تاکید نمود که مقامات بروکسل تصمیم گرفته اند تا سیاستی شامل اقدامات بازدارندگی و در عین حال ادامه گفت وگوها را در برخورد با روسیه به اجرا بگذارد و مقصر اصلی در این رابطه هم خود مقامات مسکو هستند. وی اضافه کرد: ولی اگر روسیه برخورد خود، از جمله در رابطه با اوکراین را تغییر دهد، مقامات ناتو هم امکان از سرگیری مباحثات را مورد آنالیز قرار خواهند داد، البته هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ناتو و آمریکا مدعی شدند قصد منزوی ساختن روسیه را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو و آمریکا مدعی شدند قصد منزوی ساختن روسیه را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید