هزینه سفر به نیشابور چقدر است؟

به گزارش مبصر کلاس، نیشابور شهری تاریخی و زیبا است. با آگاهی از هزینه های هتل و رستوران، می توانید برنامه سفر به این شهر را بچینید.

هزینه سفر به نیشابور چقدر است؟

ما با توجه به اندازه درآمدی که داریم، می توانیم مقصد سفرمان را انتخاب کنیم. اما اگر با اندازه هزینه های سفر آشنا باشیم، راحت تر تصمیم می گیریم و برنامه ریزی می کنیم.

جاذبه های گردشگری نیشابور و اطراف آن بسیار متنوع است که بازدید از آن ها به یادماندنی خواهد بود. تجربه بازدید از آرامگاه عمر خیام، آرامگاه عطار نیشابوری و مقبره کمال الملک را نباید از دست داد. پس دست به کار شوید و برای سفر به نیشابور برنامه ریزی کنید.

هزینه رفتن به نیشابور

از تهران می توانید با ماشین شخصی، اتوبوس یا قطار مستقیم به نیشابور بروید. اما اگر سفر هوایی را ترجیح می دهید، با هواپیما به مشهد بروید و از آنجا زمینی به نیشابور برسید.

از تهران 764 کیلومتر تا نیشابور راه در پیش دارید، پس حدود 80 هزار تومان هزینه بنزین می پردازید. توجه داشته باشید با توجه به نوع خودرو اندازه مصرف بنزین تغییر خواهد نمود.

برای مقرون به صرفه ترین بلیط اتوبوس 35 هزار تومان و برای خرید بلیط قطار اتوبوسی 30 هزار تومان خواهید پرداخت.

راه طولانی است و اگر برای خرید بلیط بیشتر هزینه کنید، در مقصد خستگی کمتری خواهید داشت. گزینه بهتر، خرید بلیط اتوبوس 36 هزار تومانی و بلیط قطار 57 هزار تومانی است.

قیمت بلیط هواپیمای تهران به مشهد از حدود 135 هزار تا 560 هزار تومان متغیر است. 45 هزار تومان هم هزینه رفتن از مشهد به نیشابور خواهد بود.

میانه هزینه اقامت در نیشابور

هزینه اقامت بخش مهمی از بودجه سفر را به خودش اختصاص می دهد. در نیشابور از هتل 4 ستاره تا هتل مالی وجود دارد. هزینه اقامت از حدود 120 تا 250 هزار تومان خواهد بود.

میانه هزینه خورد و خوراک در نیشابور

در نیشابور که باشید، می توانید از حدود 15 تا 50 هزار تومان برای یک وعده غذا هزینه کنید. رستوران هتل ها معمولا غذای گران تری ارائه می نمایند. برای میل کردن یک پرس غذای خوب در رستوران لوکس حدود 50 هزار تومان یا بیشتر می پردازید.

در رستوران میانه برای غذای ایرانی یا پیتزا حدود 30 هزار تومان هزینه دارید. ساندویچ یا خور ش ها را با حدود 15 هزار تومان سفارش خواهید داد.

هزینه حمل و نقل در نیشابور

گذشته از اتوبوس درون شهری، می توانید از تاکسی های نیشابور استفاده کنید. کرایه تاکسی ها از حدود 1000 تومان شروع می شوند. بعلاوه می توانید از اپلیکیشن اسنپ ماشین بگیرید.

هزینه بازدید از جاذبه های نیشابور

قیمت بلیط ورودی آرامگاه عطار، حکیم عمر خیام و کمال الملک 2500 تومان است. اگر مهمان خارجی همراه داشته باشید، برای خرید بلیط باید 15 هزار تومان بپردازد.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در نیشابور

اگر در هتل لوکس اقامت کنید و غذای گران سفارش بدهید، حدود 300 هزار تومان در یک روز هزینه می کنید. هزینه میانه برای گذراندن یک روز در نیشابور حدود 225 هزار تومان است. 155 هزار تومان هزینه یک روز سفر مقرون به صرفه به نیشابور است.

هزینه سفر سه روزه به نیشابور

اگر با ماشین شخصی به نیشابور سفر کنید و اقامت لوکسی را تجربه کنید، هزینه سفر شما برای سه روز حدود یک میلیون و 270 هزار تومان است.

در یک سفر میانه، حدود 870 هزار تومان هزینه پیش رو خواهید داشت. 600 هزار تومان هزینه سفر سه روزه مقرون به صرفه به نیشابور است.

درصورت سفر هوایی به هرکدام از این عددها، حدود 300 هزار تومان اضافه کنید.

اما همواره می گردد در برآورد هزینه ها تغییر ایجاد کرد. اگر در اقامتگاه امکان پخت و پز داشته باشید، می توانید در هزینه خورد و خوراک صرفه جویی نموده و غذای سالم خانگی میل کنید.

برخی از سایت های رزرو آنلاین هتل، امکان استفاده از تخفیف دارند و هزینه اقامت شما را پایین می آورند. درصورتی که بخواهید هوایی سفر کنید، با عجله بلیط نخرید. از قبل برنامه ریزی کنید و بلیط با قیمت مناسب خریداری کنید.

از طرف دیگر هزینه خریدهای احتمالی و سوغات را در نظر داشته باشید.

منبع: کجارو / کارناوال / dreamofiran.com / pinterest.com / sarina724.com / foursquare.com / کارناوال / خبرگزاری مهر / علی بابا

به "هزینه سفر به نیشابور چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به نیشابور چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید