کارگاه مشترک ایران و اروپا در حوزه ایمنی هسته ای برگزار گردید

به گزارش مبصر کلاس، لندن - خبرنگاران - کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته ای، با تمرکز بر کنوانسیون مشترک سوخت مصرفی و پسماند رادیواکتیو، با حضور مسئولین و کارشناسانی از دو طرف، در وین برگزار گردید.

کارگاه مشترک ایران و اروپا در حوزه ایمنی هسته ای برگزار گردید

به گزارش چهارشنبه شب مبصر کلاس، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که در افتتاحیه این سمینار سخنرانی کرد، گفت: ایران، بالاترین استانداردها در حوزه ایمنی هسته ای را وارد مقررات خودکرده و همیشه نیز در کوشش است تا از استانداردهای روز بین المللی و تجربیات و بهترین رویه های کشورها در این زمینه بهره مند گردد.

غریب آبادی همچنین اضافه کرد: ایران در حال آنالیز فنی، حقوقی و سیاسی کنوانسیون های بین المللی مرتبط با ایمنی هسته ای است و پس از سرانجام این آنالیز ها، اقدام و تصمیم لازم را در چارچوب رویه های قانونی خود اتخاذ خواهد کرد.

نماینده دائم کشورمان، ایمنی و امنیت هسته ای را یکی از حوزه های مهم همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا خواند و توضیح داد: با توجه به تحریم های غیرقانونی، غیرانسانی و یکجانبه آمریکا ازجمله در حوزه ایمنی هسته ای، اتحادیه اروپا می تواند نقش مؤثر و سازنده ای را در این راستا ایفاء نماید.

لازم به ذکر است در این سمینار، ازجمله در مورد دامنه کنوانسیون مشترک و تعهدات مربوطه آن، فرایندهای پیش بینی شده در کنوانسیون برای ارزیابی عملکرد کشورهای عضو، و تهیه پیش نویس گزارشات ملی گفتگو فنی و حقوقی انجام شد.

اروپام ** هـ ن **1908

منبع: ایرنا

به "کارگاه مشترک ایران و اروپا در حوزه ایمنی هسته ای برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه مشترک ایران و اروپا در حوزه ایمنی هسته ای برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید