10 علت منطقی برای استفاده از آژانس های مسافرتی

به گزارش مبصر کلاس، خیلی ها می گویند که آژانس های مسافرتی گزینه گران قیمتی برای سفر است، اما 10 علت ساده ثابت می نماید که استفاده از آن ها اتفاقا یکی از مقرون به صرفه ترین روش های سفر است.

10 علت منطقی برای استفاده از آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی از مهم ترین بازیگران صنعت گردشگری هستند که خدمات متنوعی را به مشتریان بخش گردشگری عرضه می نمایند. این خدمات شامل برنامه های حمل و نقل، بسته های گردشگری، خدمات بیمه و اقامتگاه می شود.

فرایند شکل گیری و کارکرد آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی بیشترین استفاده را در صنعت گردشگری دارند. یک آژانس مسافرتی بابت فروش هر یک از محصولات کارمزدی را دریافت می نماید که اندازه این کارمزد به نوع محصول فروخته شده بستگی دارد. ارائه پکیج های تعطیلاتی با انقلاب صنعتی و ساخت ریل های قطار آغاز شد. در جولای 1841 توماس کوک، کابینت سازی که عضو کلیسای پروتستان بود، برای سفر یک گروه 500 نفره از شهر لیسستر به شهر لافبورو بلیط قطار رزرو کرد و این نقطه آغازی بود برای شکل گیری آژانس های مسافرتی مدرن در جهانیی امروزی. امروزه رقابت چشمگیری در بازار آژانس های مسافرتی وجود دارد.

مسائل برای ورود به بازار کاهش یافته است؛ در نتیجه، آژانس های بسیاری به بازار آمده اند. این مسئله به خصوص درباره بخش در حال رشد آژانس های آنلاین بیشتر قابل توجه است. آژانس های مسافرتی قدیمی مستقل نه تنها از طرف آژانس های الکترونیکی تحت فشار هستند، بلکه فروش های مستقیم به وسیله برگزارنمایندگان تور نیز آن ها را تحت فشار قرار می دهد. بنابراین آژانس های گردشگری که رویکردی سنتی داشتند، سعی می نمایند متفاوت عمل نمایند و جهت توجیه خود در زنجیره ارزش و حفظ سهم بازار، ارزش بیشتری برای محصول خود معین نمایند. آژانس های مسافرتی 4 وظیفه متمایز درباره سیستم توزیع شرکت دارند که عبارت اند از شبکه توزیع و فروش، رزروها و فروش بلیط، ارائه اطلاعات و مشاوره مسافرتی و طرح برنامه های مسافرتی فردی.

با وجود مزایایی که آژانس های مسافرتی به سیستم توزیع عرضه می نمایند، ورود ابزارهای توزیع نو و ارزان تر مانند اینترنت، نقش آینده آژانس های مسافرتی را در هاله ای از ابهام قرار داده است. به همین علت، تعداد زیادی از آژانس های مسافرتی جهت حفظ جایگاه خود در بازار گردشگری در پی راهبردهای جایگاه سازی نو هستند. در دهه گذشته، بیشتر خطوط هواپیمایی کارمزدهای پایه آژانس های مسافرتی را حذف کردند؛ بنابراین، بسیاری از آژانس ها هزینه خدمات را از مشتریان دریافت می نمایند. در گذشته، آژانس های مسافرتی 10% از اندازه فروش بلیط های خطوط هوایی را دریافت می کردند و به طور تقریبی یک سوم از هزینه آژانس از فروش بلیط های زمان بندی شده تعرفه ای تامین می شد. آژانس های مسافرتی علاوه بر دریافت هزینه از مشتریان در پی روش های دیگری برای جبران کارمزدهای پرداخت نشده به وسیله خطوط هوایی هستند. این روش ها شامل فروش پکیج تورها، سفر با کشتی های بزرگ یا کروزها و تمرکز بر ارائه تخصص خود می شوند.

درحالی که آژانس های هوایی سنتی به علت خریدهای آنلاین سهم خود را در بازار از دست داده اند، مشاوره تخصصی به عنوان خدمتی حیاتی جایگاه خود را در بازار گردشگری حفظ نموده است. هرچند ممکن است هزینه های استفاده از آژانس های گردشگری در نگاه اول غیر معقول به نظر برسد، اما از زاویه دید گردشگران بنا به 10 علت مهم، استفاده از تورها و خدمات آماده آژانس های گردشگری نه تنها هزینه اضافی نیست، بلکه می تواند یک راه ارزان و اقتصادی برای سفر کردن باشد. یکی از تصورات غلط بزرگ که مردم را در استفاده از یک آژانس مسافرتی منصرف می نماید، هزینه بالای آن است. با این حال، مردم متوجه نمی شوند که آژانس های مسافرتی پول خود را با روش های مختلفی بدست می آورند و در واقع می توانند برای مسافران تعطیلات بهتر با هزینه کمتر را فراهم نمایند، حتی کمتر از اینکه خود گردشگران رزروها را آنلاین بنمایند. این 10 علت به توضیح زیر هستند.

آژانس ها به آن اندازه که شما فکر می کنید، سود نمی نمایند

کمیسیون ها و هزینه های آژانس های مسافرتی می تواند متفاوت باشد، اما نکته در این است که برترین آژانس ها سود خود را از حق کمیسیون در رزرو هتل ها، استراحتگاه ها، خطوط کروز و غیره بدست می آورند، نه از شما. به احتمال زیاد ، هر هزینه ای که شما در نهایت به آژانس پرداخت می کنید، به صورت یک ارزش افزوده در روش های بی شمار به شما برمی شود.

وقت طلا است

بزرگترین هدف آژانس های مسافرتی صرفه جویی در هزینه شما به وسیله صرفه جویی در زمان شما است. شما ممکن است در رزرو آنلاین حرفه ای شده باشید، اما آژانس های گردشگری ساعت ها زمان صرف نموده اند و کوشش می نمایند با استفاده از سایت های مرتبط و حرفه ای، زمان ها و خطوط هوایی مختلف را آنالیز و برترین را انتخاب نمایند. با این کار آژانس های گردشگری در زمان صرفه جویی زیادی می نمایند. هر چقدر سفر پیچیده تر باشد، احتیاج است تا زمان بیشتری صرف شود تا اطلاعات به روز درباره مسیرها و هزینه ها به وسیله شما جمع آوری شود، ولی آژانس های مسافرتی با داشتن این اطلاعات در زمان صرفه جویی نموده و مستقیما به سراغ مرحله رزرو بلیط ها می فرایند.

دور کردن شما از اشتباهات

در خصوص برنامه های مختلف تحت پوشش بیمه های مسافرتی چه می دانید؟ دانش شما از مراحل اداری و الزامات تهیه ویزای مختلف، مقررات ایمن سازی یا روش های گمرکی چقدر است؟ آیا به یک واسطه ماهر احتیاج ندارید؟ برترین مکان برای مبادله ارز کجا است؟ زندگی در حال حاضر با یک دسته از ناشناخته ها سر و کار دارد. داشتن یک فرد حرفه ای در بحث مسافرت، درست در زمانی که شما باید در تعطیلات آرامش داشته باشید، باعث صرفه جویی در هزینه شما خواهد شد. به ویژه که برای تهیه ویزا احتیاجی به مراجعه مکرر به سفارت خانه های مختلف نخواهید داشت.

دانش قدرت است و باعث صرفه جویی در زمان می شود

جهان جای بزرگی است و همواره چیزهای زیادی وجود دارد که ما در خصوص آن ها نمی دانیم. آژانس های مسافرتی اغلب در انواع مختلف سفر و مکان ها متخصص شده اند. فرض کنید شما می خواهید به فلان ساحل بروید؟ ممکن است جایگزین ارزان تر و درواقع بهتری وجود داشته باشد. خیلی دوست دارید یک شهر در اروپا را ببینید، به احتمال زیاد هتل های بی نظیری و ارزان تری در حومه شهر مورد نظر شما وجود دارد که استفاده از آن ها باعث صرفه جویی در هزینه شما خواهد شد.

زمان بندی اصل و اساس کار است

کارکنان آژانس های مسافرتی نه تنها برای جایی که مسافرت می کنید آموزش دیده اند، بلکه حتی در زمان بندی مسافرت شما متخصص شده اند. اگر تاریخ های شما انعطاف پذیر است، کارکنان آژانس ها می توانند برنامه سفر را نه تنها با تمام مشخصات مورد نظر شما، بلکه می توانند آن را برای زمانی از سال که متناسب با بودجه شما است، رزرو نمایند. با این روش شما می توانید هزینه های سفر را تا حد خیلی زیادی کم کنید و تعداد سفرهای شما در سال بیشتر شود.

مزیت های بی شمار و روابط کاری زیاد

آژانس های مسافرتی روابطی دارند که مسافران به راحتی نمی توانند آن ها را داشته باشند. گاهی اوقات این یک ارتباط شخصی است زیرا آژانس ها، دفعات زیادی سفر می نمایند و روابطی را برای اطمینان از کیفیت بالای خدمات ارائه شده ایجاد می نمایند. در زمان های دیگر آژانس های مسافرتی با آژانس ها یا شرکت های اقامتی در مقصد مورد نظر قرارداد همکاری امضا می نمایند که از این طریق شما می توانید با امکانات خاص نظیر وای فای یا اینترنت، مزایا، غذای مکمل، نوشیدنی و غیره دسترسی رایگان یا خیلی ارزانی داشته باشید. شما می توانید در طول سفر خودتان مانند یک ستاره سینما رفتار کنید، بدون این که بخواهید هزینه اضافی پرداخت کنید. این کاری است که یک آژانس مسافرتی می تواند انجام دهد.

کشتی کروز و افزایش مدت اقامت

یکی از رایج ترین امتیازات دفاتر مسافرتی می تواند صرفه جویی در هزینه های اضافی در محل اقامت شما به ویژه در هنگام استفاده از سفرهای دریایی یا کشتی کروز باشد. قراردادهای تجاری عمده قراردادهایی هستند که ممکن است فقط یک معامله تجاری باشد و تنها آژانس های مسافرتی از آن مطلع گردد و اصلا احتیاجی نیست که شما از جزییات آن آگاه شوید یا خود را درگیر آن کنید. بنابراین، آن ها قادر هستند که شما را در جهت درست راهنمایی نمایند. از قلم نیاندازید بعضی از خدمات یا مسیرهای ترددی فقط در دسترس یک نماینده مسافرتی قرار می گیرد که در این صورت شما مجبور خواهید بود با آن وارد معامله شوید، ولی در صورتی که از طرف آژانس مسافرتی این کار را انجام دهید، آن ها از قبل تفاهم نامه ای را با نماینده مورد نظر امضا نموده اند و تخفیف های لازم در این خصوص را هم از قبل گرفته اند.

راضی کردن همه با کم ترین هزینه

مسائل ناخواسته در تعطیلات یک چیز واقعی است و می تواند پرهزینه باشد. مخصوصا اگر در گروه های بزرگ تر سفر کنید، احتمال بروز مسائل و سوتفاهم های زیادی وجود دارد که ممکن است سفر شما را خراب یا با خاطرات بدی همراه و مهم تر اینکه هزینه های پیش بینی نشده ای را به شما تحمیل کند. آژانس های مسافرتی همه چیز را از قبل برنامه ریزی و همه جوانب کار را آنالیز می نمایند. بنابراین، برنامه سفر شامل هر تعدادی با هر نوع سلیقه ای که باشد، طبق برنامه پیش می رود و هزینه های آن هم با بودجه شما مطابقت دارد و بعدا شما مجبور به پرداخت هزینه های اضافی تر نخواهید شد. در صورت استفاده از آژانس های گردشگری تنها وظیفه شما لذت بردن از تعطیلات تان است و هرگز تعطیلات ارزان شما تا به یک تعطیلات گران تبدیل نخواهد شد.

پکیج های آماده و قدرت خرید بالا

آژانس های مسافرتی در بیشتر موارد با شرکت های مختلفی در زمینه پکیج کلی تعطیلات (حمل و نقل، محل سکونت، تورها و ...) قراردادهایی امضا می نمایند و می توانند این کار را با هزینه کمتر از سایت های آنلاین یا به صورت شخصی انجام دهند. این موضوع باعث می شود که آژانس ها امکان ارائه قیمت های باورنکردنی را داشته باشند و انتخاب های زیادی را برای هر تعطیلات به شما پیشنهاد دهند که در حالت عادی ممکن است شما حتی از وجود آن ها بی اطلاع باشید

امکان پرداخت با شرایط مختلف

آیا پول جمع کردن برای تعطیلات رویایی تان هنوز امری دور از فکر است؟ آژانس های مسافرتی در عملی شدن آرزوهای شما یاری بزرگی می نمایند. تعداد زیادی از آژانس مسافرتی روی برنامه ریزی سفر شما زمان می گذارند و حتی مدل های پرداختی اقتصادی متفاوتی را طراحی می نمایند که با شرایط هر کسی می تواند سازگاری داشته باشد. در بسیاری از موارد شما احتیاجی به پرداخت مبلغ به طور یکجا ندارید یا مجبور به استفاده از خدماتی که مورد دلخواه شما نیست، نیستید که این موضوع می تواند به شما یاری بزرگی در پرداخت یا کاهش هزینه های سفر کند.

منبع: کجارو / travelpulse.com

به "10 علت منطقی برای استفاده از آژانس های مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علت منطقی برای استفاده از آژانس های مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید