4اقدام برای بهبود فضای کسب وکار، حذف مرحله اخذ گواهی عدم سوءپیشینه

به گزارش مبصر کلاس، حسین میرشجاعیان در مراسم رونمایی از پنجره واحد آغاز کسب و کار گفت: بر اساس آخرین گزارش سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی، امتیاز ایران در شاخص کل به میزان 2.34 واحد بهبود یافته است اما رتبه ایران در شاخص کل با چهار پله تنزل روبرو شده است. این مسئله نشان می دهد کشورهای دیگر، سرعت بهتری در این زمینه دارند.

4اقدام برای بهبود فضای کسب وکار، حذف مرحله اخذ گواهی عدم سوءپیشینه

معاون مالی وزیر امور مالی و دارایی اضافه نمود: عمده دلیل تنزل رتبه ایران به افت شدید رتبه کشور، در نماگر آغاز کسب و کار (76 پله) بازمی گردد.

وی ادامه داد: در میان 20 کشور منطقه منا، رتبه ایران 19 است درحالی که سال گذشته صندلی ایران، رتبه 6 بود.

معاون مالی وزیر امور مالی و دارایی با بیان اینکه سه مرحله اثرگذار بر روی زمان و فرآیند آغاز کسب و کار وجود دارد، گفت: سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی و اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری، از جمله تأثیرگذارترین نهادها در فضای کسب و کار هستند.

میرشجاعیان با اشاره به ایجاد پنجره واحد آغاز کسب و کار بر اساس مصوبه هیئت وزیران توضیح داد: در این راستا چهار اقدام صورت گرفته است که برقراری ارتباط الکترونیک بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی برای مرحله اطلاع رسانی به سازمان امور مالیاتی، در مورد آغاز فعالیت مالی، موضوع ماده 117 قانون مالیات های مستقیم و اخذ تائیدیه و کد رهگیری پیش ثبت نام مالیاتی بدون مراجعه ارباب رجوع به سازمان مالیات و به وسیله درگاه الکترونیکی اداره کل ثبت شرکت ها امکان پذیر شده است که این مسئله در کاهش زمان تأثیر بسزایی دارد و زمان را از 72.5 روز به 48 روز کاهش می دهد.

وی گفت: فرآیند ثبت نام در مالیات مستقیم و ارزش اضافه نموده همگام شده است و بدون احتیاج به مراجعه متقاضیان به پورتال سازمانی و صرفاً به وسیله پنجره، این اقدام انجام خواهد شد؛ این موضوع منجر به کاهش زمان از 72.5 روز به 45 روز خواهد شد.

معاون مالی وزیر امور مالی و دارایی تأکید کرد: برقراری ارتباط الکترونیکی بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان تأمین اجتماعی برای مرحله ثبت نام کارگران در سازمان تأمین اجتماعی و اخذ کد کارگاهی شرکت های جدیدالتأسیس بدون مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و به وسیله پنجره امکان پذیر شده است؛ این موضوع منجر به کاهش زمان از 72.5 روز به 60 روز می گردد.

میرشجاعیان اعلام نمود: اقدام چهارم نیز مربوط به حذف مرحله اخذ گواهی عدم سوءپیشینه است که این موضوع منجر به کاهش زمان از 72.5 روز به 66.5 روز می گردد.

وی گفت: در مجموع با انجام این چهار اقدام، شاهد کاهش زمان از 72.5 روز به 26.5 روز خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "4اقدام برای بهبود فضای کسب وکار، حذف مرحله اخذ گواهی عدم سوءپیشینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4اقدام برای بهبود فضای کسب وکار، حذف مرحله اخذ گواهی عدم سوءپیشینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید