6 نکته و ترفند جالب اینستاگرام که باید بدانید

به گزارش مبصر کلاس، اگر از کاربران اینستاگرام هستید و نمی دانید چطور باید به برترین شکل ممکن از قابلیت ها و امکانات آن بهره ببرید این مطلب را از دست ندهید چرا که قصد داریم در آن به معرفی چند نکته و ترفند جالب کار با این شبکه اجتماعی محبوب بپردازیم.

6 نکته و ترفند جالب اینستاگرام که باید بدانید

اینستاگرام در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی در دنیا به شمار میرود که کاربران زیادی هم دارد. کاربران از این بستر برای اشتراک گذاری تصاویر و فیلم های خود استفاده می نمایند و یک سری هم آن را راهی برای کسب عایدی می دانند. در نتیجه کوشش می نمایند محتوی آموزشی، هنری و… خود را در آن به اشتراک بگذارند. اما صرف نظر از نوع استفاده ای که از این شبکه اجتماعی دارید، یک سری نکته و ترفند وجود دارد که می تواند تجربه کاربری شما را در اینستاگرام بهبود ببخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به آنالیز آن ها بپردازیم.

در این مطلب 6 نکته و ترفند جالب و کاربردی اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد که عبارت اند از:

  • چگونه پست ها و استوری های قدیمی خود را مشاهده کنیم؟
  • چگونه اجازه ثبت کامنت را به یک سری از دنبال نمایندگان خود ندهیم؟
  • چگونه بدون اینکه اعلانی به کاربر ارسال گردد، به او پیغام بفرستیم؟
  • چگونه به صورت موقت، اعلانات اینستاگرام را قطع کنیم؟
  • چگونه پروفایل یک شخص را برای یک فرد خاص ارسال کنیم؟
  • چگونه به صورت گروهی چت کنیم؟

توجه داشته باشید اگر زبان اینستاگرام شما فارسی باشد، آیکن ها و گزینه های موجود در سمت راست به سمت چپ و برعکس منتقل می شوند.

چگونه پست ها و استوری های قدیمی خود را مشاهده کنیم؟

یک سری از افراد هستند که استوری های زیادی در طول روز می گذارند و بسیاری از آن استوری ها هم خاطره انگیز و مجذوب کننده هستند. اما همانطور که می دانید، استوری ها بعد از گذشت 24 ساعت از بین می فرایند. اما حقیقت اینجاست که استوری ها در واقع دیگر برای کاربران شما به نمایش در نمی آیند و شما خودتان می توانید در یک بخشی از تنظیمات، به آن ها دسترسی داشته باشید.

گاهی اوقات تصاویری که استوری یا پست می کردید از گوشی شما پاک می شوند و راهی هم برای بازگشت آن ها ندارید. اینجاست که این قابلیت اینستاگرام به کارتان خواهد آمد. برای انجام این کار راستا ساده ای وجود دارد.

  • اینستاگرام را اجرا کنید و روی پروفایل خود کلیک کنید.
  • روی منوی همبرگری بالا-راست صفحه ضربه زده و گزینه Archive (بایگانی) را انتخاب کنید.
  • در بالای صفحه، یک گزینه به همراه فلش کوچکی در سمت راست آن به نمایش در می آید که با کلیک روی آن می توانید انتخاب کنید پست، استوری یا لایو که قبلا به اشتراک گذاشته بودید به نمایش گذاشته گردد.

چگونه اجازه ثبت کامنت را به یک سری از دنبال نمایندگان خود ندهیم؟

شما می توانید در اینستاگرام، این اجازه را به افرادی که دنبال نموده اید بدهید که برای پست های شما کامنت بگذارند. گاهی اوقات پیش می آید که شما پستی را به اشتراک می گذارید اما نمی دانید چطور باید از تعداد زیاد کامنت هایی که برایتان می آید جلوگیری کنید. اگرچه خیلی از کاربران چنین موضوعی را دوست دارند اما شاید شما جز آن دسته از کاربرانی باشید که می خواهید فقط افرادی خاص برایشان کامنت بگذارند و نه همه دنبال نمایندگان شان. در بعضی مواقع هم شاید یک کاربر باشد که نخواهید بنا به دلایلی برای شما کامنت بگذارد. بنابراین این قابلیت می تواند بسیار کاربردی باشد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اینستاگرام را اجرا کنید و روی پروفایل خود کلیک کنید.
  • روی منوی همبرگری بالا-راست صفحه ضربه زده و گزینه Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Privacy (حریم خصوصی) کلیک کنید تا بخش مربوط به حریم خصوصی باز گردد.
  • حالا روی گزینه Comments (نظرها) ضربه بزنید.
  • در این قسمت گزینه ای تحت عنوان Block Comments From (مسدود کردن نظرات از) به نمایش در می آید که با کلیک روی آن، وارد یک صفحه جست و جو می شوید.
  • حالا نام کسانی را که نمی خواهید برایتان کامنت بگذارند، وارد نموده و اضافه کنید.

از این لحظه به بعد کاربرانی که شما در این فهرست قرار دادید، دیگر نمی توانند برای پست های شما کامنت بگذارند. توجه داشته باشید که این کار باعث می گردد این افراد تا زمانی که شما دوباره به این بخش نیامده و نام آن ها را پاک نکنید، نمی توانند برای هیچ یک از پست های شما کامنت قابل مشاهده بگذارند. یعنی کامنت آن ها ثبت می گردد، ولی کسی نمی تواند آن را ببیند جز خودشان. بدین ترتیب اصلا متوجه هم نمی شوند که شما آن ها را بلاک نموده اید.

چگونه بدون اینکه اعلانی به کاربر ارسال گردد، به او پیغام بفرستیم؟

یکی از کاربردی ترین قابلیت های اینستاگرام، ارسال پیغام به صورت کاملا خصوصی است. به این صورت که کاربر حتی اعلان پیغام شما را هم دریافت نمی کند. این قابلیت در ابتدا در حالت آزمایشی قرار داشت اما اکنون به نظر می رسد برای همه در دسترس باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه چت خود با فرد مورد نظر بروید و قبل از اینکه پیغام خود را ارسال کنید، عبارت @ را وارد کنید.

با این کار به احتمال بسیار فراوان در قسمت بالا یا همان قسمت، پاپ آپی به نمایش در می آید که یک آیکن قطع اعلان هم در کنار آن دیده می گردد. روی این پیغام ضربه بزنید. می بینید که عبارت silent@ نوشته می گردد. در ادامه هرچه که مد نظرتان هست بنویسید. برای شخص گیرنده این پیغام ارسال می گردد، اما اعلانی به نمایش در نمی آید.

این قابلیت بیشتر برای زمانی مناسب است که نمی خواهید حواس شخص گیرنده پرت گردد. تنها راهی هم که وجود دارد تا او متوجه پیغام شما گردد، این است که اینستاگرام را باز نموده و به بخش پیغام ها برود. در غیر این صورت متوجه چیزی نخواهد شد.

چگونه به صورت موقت، اعلانات اینستاگرام را قطع کنیم؟

اگر نمی خواهید وارد تنظیمات گوشی شده و اعلان اینستاگرام را به طور کامل قطع کنید، می توانید به وسیله تنظیمات خود اپلیکیشن این کار را به صورت موقت انجام دهید. نمی توان دقیقا گفت چه زمانی این قابلیت به کارتان خواهد آمد چون خودتان قطعا می توانید زمان درست آن را تشخیص دهید، اما می توان گفت واقعاً این قابلیت در یک سری از مکان ها می تواند کاربردی باشد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اینستاگرام را اجرا کنید و روی پروفایل خود کلیک کنید.
  • روی منوی همبرگری بالا-راست صفحه ضربه زده و گزینه Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Notifications (اعلان ها) کلیک نموده و Pause All (توقف موقت همه موارد) را انتخاب کنید.
  • با فعال کردن این گزینه، یک پاپ آپ به نمایش در می آید که باید انتخاب کنید چه مدتی می خواهید اعلانات اینستاگرام غیرفعال باشد. از بین 15 دقیقه، 1، 2، 4 و 8 ساعت می توانید این زمان را انتخاب کنید.

چگونه پروفایل یک شخص را برای یک فرد خاص ارسال کنیم؟

به احتمال بسیار زیاد برای شما هم پیش آمده که بخواهید پروفایل یک شخص را برای کسی از مخاطبین خود ارسال کنید، اما ندانید چطور باید این کار را به شکل درست انجام دهید. شاید نام آن را برای شخص مورد نظر بنویسید، اسکرین شاتی از پروفایل آن بگیرید و… اما باید بدانید روش بهتری برای انجام این کار وجود دارد.

  • وارد اینستاگرام شوید و پروفایل آن شخص مورد نظر را باز کنید.
  • روی گزینه سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید تا منوی مربوط به آن باز گردد.
  • گزینه آخر، اشتراک گذاری پروفایل است که در زبان انگلیسی Share this profile نوشته شده است.
  • حال مخاطبین شما به نمایش در می آیند که می توانید برای آن ها، پروفایل یادشده را اشتراک بگذارید.

چگونه به صورت گروهی چت کنیم؟

ارسال پیغام گروهی در اینستاگرام در ابتدا بسیار عجیب بود. به این صورت که اگر می خواستید پیغامی را برای چند نفر ارسال کنید، گروهای از همان کاربران تشکیل می شد. اما اکنون اینستاگرام این قابلیت را اضافه نموده که با یک سری از افراد مورد نظر خود به صورت گروهی و بدون دردسر چت کنید.

  • اینستاگرام را باز نموده و به بخش دایرکت بروید.
  • در قسمت بالا سمت راست، یک آیکن در کنار ویدیو کال وجود دارد که می توانید با کلیک روی آن، یک سری از افراد مد نظر خود را انتخاب کنید و با آن ها گروه تشکیل دهید.

قطعا شبکه اجتماعی اینستاگرام با این تعداد مخاطب در سراسر دنیا نکته و ترفند بیشتری هم دارد که می توانند تجربه کار با آن را لذت بخش تر نمایند. اما این موارد در واقع نکات پایه کار با آن به حساب می آیند که هر کاربری باید آن ها را بداند.

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 نکته و ترفند جالب اینستاگرام که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته و ترفند جالب اینستاگرام که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید