آمار سفر ایرانی ها به صربستان بعد از لغو ویزا

به گزارش مبصر کلاس، بعد از لغو ویزا سفر به صربستان برای ایرانیان، تا کنون حدود 7 هزار نفر به صربستان سفر نموده اند.

آمار سفر ایرانی ها به صربستان بعد از لغو ویزا

دراگان تئودورویچ سفیر صربستان در ایران گفت:

گردشگر هایی که به صربستان می فرایند مهمان مردم صربستان خواهند بود. اخلاق صرب ها به ایرانی ها شبیه است. گردشگر های ایرانی که به صربستان می فرایند از نظر تکریم و احترام مطمئن باشند، چون دو کشور با هم دوست هستند. من مطمئنم که گردشگری در بخش های فرهنگی، وزرشی و مالی به دو کشور یاری می نماید.

تئودورویچ اضافه نمود:

دیگر مسئله ای برای ورود ایرانی ها به صربستان نیست؛ چون از زمانی که ویزای صربستان برای مردم ایران لغو شد، تعداد زیادی از مردم ایران به صربستان می آیند. می دانیم که همواره در آغاز کارها کمی مسائل وجود دارد. ما داریم با افزایش روابط گردشگری تبادل امنیت می کنیم. در هفته آینده جلسه ای با کنسولی وزارت خارجه ایران و صربستان برگزار می گردد تا مسائل گردشگری حل گردد. ما در آینده انتظار نداریم که مسئله ای داشته باشیم، مسائل قبلی فقط در پاسپورت جعلی بوده است.

سفیر صربستان در ایران اعلام کرد:

برپایی پرواز مستقیم در سفر ایرانی ها به صربستان مهم است. در این زمینه تبادل نظر نموده ایم و اکنون اگر کسی از تهران یا از شیراز به بلگراد بیاید مسئله ای ندارد.

وی اضافه نمود:

از ماه سپتامبر ویزای صربستان را لغو کردیم و دولت ایران لغو ویزا را از اول نوامبر اجرایی کرد، از زمانی که ویزا لغو شد تا به امروز حدود 7 هزار ایرانی به صربستان آمدند. مقصد آن ها تنها بلگراد نبود بلگراد مرکز است و در صربستان شهرهای مختلف گردشگری وجود دارد که گردشگران به آنجا هم می فرایند.

دراگان تئودورویچ گفت:

دکتر ظریف وزیر خارجه ایران در سفرش به بلگراد دیداری با تجار هم داشت و من فکر می کنم سفر مقامات ایران به صربستان به شناخت دوستی بین دو کشور یاری نموده است و مردم ما نیز با ایرانی ها بیشتر آشنا شده اند. به خصوص اینکه رئیس جمهور صربستان در این دیدارها گفت که ما در همکاری با ایران مرز نداریم.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "آمار سفر ایرانی ها به صربستان بعد از لغو ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار سفر ایرانی ها به صربستان بعد از لغو ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید