اگر از یخچال و ماشین لباسشویی درست استفاده نکنید؛ هوش مصنوعی ال جی به شما هشدار می دهد

به گزارش مبصر کلاس، ال جی در نمایشگاه IFA Tech که هفته آینده در برلین آلمان آغاز می گردد؛ از ویژگی جدیدی به نام Proactive Customer Care رونمایی خواهد نمود.

اگر از یخچال و ماشین لباسشویی درست استفاده نکنید؛ هوش مصنوعی ال جی به شما هشدار می دهد

این ویژگی که مبتنی بر هوش مصنوعی و بخشی از اپلیکیشن ThinQ این شرکت کره ای است؛ نحوه مصرف کاربران از دستگاه های الکترونیکی ال جی را زیرنظر گرفته و هشدارها یا اخطارهایی برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند مسدود شدن جریان هوا، افت دما، خرابی و آسیب دیدگی می دهد.

مثلا، ممکن است به کاربر بگوید مانع جریان یافتن هوا در درون یخچال فریزر نگردد یا اینکه صابون زیادی در ماشین لباسشویی نریزد.

قرار است ویژگی Proactive Customer Care ابتدا همراه با ماشین های لباسشویی دارای درب جلو و یخچال فریزرهای کلیدی ساخته شده برای اروپا عرضه گردد. سال آینده، ال جی این ویژگی را به محصولات ارسالی برای ایالات متحده اضافه می نماید.

هوشمندی طراحی شده برای این ویژگی باعث افزایش عمر محصولات خانگی و اصلاح نحوه استفاده از آن ها در میان کاربران می گردد. ال جی می گوید ممکن است این ویژگی حتی کاربران را برای استفاده بد از محصولات الکترونیکی سرزنش هم کند.

مدیریت بهتر مصرف انرژی و افزایش طول عمر دستگاه

هوش مصنوعی جدید ال جی در اپلیکیشن ThinQ به طور خاص دنبال رفتارهایی است که منجر به سوءاستفاده، نقض یا آسیب دیدگی به دستگاه ها می شوند. مثلا، در یخچال ها مواظب است بیش از حد مواد غذایی درون آن ها قرار نگیرد که مانع از جریان هوا گردد. اگر کاربری به عمد تنظیماتی را انجام دهد که به دستگاه ضربه می رسانند؛ باز هم واکنش نشان خواهد داد.

تمیز کردن واشر ماشین لباسشویی، تعویض فیلترهای یخچال فریزر، مسئله دما و رطوبت نیز جزو مواردی هستند که هوش مصنوعی ال جی هشدار خواهد داد. همین طور، برنامه ThinQ گزارش های منظمی از وضعیت دستگاه ها برای کاربران ارسال خواهد نمود. نکاتی درباره مصرف بهتر و صرفه جویی انرژی نیز به اطلاع کاربران رسانده می گردد.

اگرچه ویژگی Proactive Customer Care مانع خرابی دستگاه های ال جی نمی گردد و مشتریان باز هم احتیاج به تعمیر این دستگاه ها دارند ولی طول عمر آن ها را افزایش داده و یک برگ برنده برای فروش بیشتر در بازار است. البته، باید تعیین گردد که فواید این ویژگی بیشتر از آزارهای احتمالی او است.

منبع

منبع: یک پزشک

به "اگر از یخچال و ماشین لباسشویی درست استفاده نکنید؛ هوش مصنوعی ال جی به شما هشدار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر از یخچال و ماشین لباسشویی درست استفاده نکنید؛ هوش مصنوعی ال جی به شما هشدار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید