ثبت سفارش لوازم خانگی با ال سی 30درصد شروع شد، فراوری 5 برند جدید خارجی در ایران

به گزارش مبصر کلاس، خبرنگاران: رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی از انجام ثبت سفارش لوازم خانگی با ال سی 30درصد اطلاع داد و گفت: 5 کارخانه از ترکیه ، ایتالیا و کره ماشین آلات فراوری بعضی لوازم خانگی را در ایران نصب کردند که تا چندماه آینده محصولاتشان وارد بازار می گردد.

ثبت سفارش لوازم خانگی با ال سی 30درصد شروع شد، فراوری 5 برند جدید خارجی در ایران

محمد طحان پور در گفت وگو با خبرنگار مالی مبصر کلاس، درمورد پیشنهاد سازمان توسعه تجارت برای واردات کالا های اولویت 10 با تعرفه و عوارض معقول برای رقابت پذیری، گفت: در حال حاضر ثبت سفارش لوازم خانگی که جزو اولویت 10 هستند با ال سی 30درصد انجام می گردد البته با توجه به اینکه حمایت از فراوری داخل جزو اولویت های ما است، به دلیل اینکه به فراوری داخل لطمه ای وارد نگردد باید کالا هایی که در داخل فراوری می گردد و از نظر کیفیت و خدمات با کالای خارجی برابری دارد، کالای مشابه خارجی آن وارد نگردد.

وی با بیان اینکه کارگران ایرانی باید سر کار باشند، گفت: در دولت قبلی نیز به وزیر وقت آقای غضنفری گفته بودیم که کالاهایی هستند که احتیاجی به واردات آنها نیست، زیرا بعضی از قطعات لوازم خانگی را از کشور های مختلف از جمله چین وارد می کنیم و در داخل با کیفیت خوبی فراوری می کنیم که در حال حاضر اجاق گاز رومیزی، چرخ گوشت، پلوپز و سایر کالاها از آن جمله هستند بنابراین باید از فراوریات داخل استفاده کرد.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی ادامه داد: با توجه به این مسائل معتقدیم اگر قرار است از واردات لوازم خانگی جلوگیری گردد باید با نظارت باشد و برای بخشی از لوازم خانگی توصیه و پیشنهاد دادیم که وارد نگردد ولی در مقابل بخش دیگری از کالا ها احتیاج به واردات دارد. بنابراین اگر قرار است اجازه واردات لوازم خاتگی را بدهیم باید بگوییم که این کالا با فلان سایز یا نوع که در کشور فراوری نمی گردد وارد گردد تا هم مصرف نماینده حق انتخاب داشته باشد و هم فراوری نماینده احساس رقابت کند و ببیند که کالایی با کیفیت و تکنولوژی بهتر وجود دارد که باید از دانش فراوری آن استفاده کند.

طحان پور اضافه نمود: وقتی فراوری نماینده داخل کالای خارجی را می بیند که کیفیت بالاتری دارد و از تکنولوژی بهتری در ساخت آن استفاده شده ، اگر بتواند با الگو دریافت از جنس خارجی فراوری خود را تغییر دهد ما دیگر اقدام به واردات آن کالا نخواهیم کرد. همچنین اگر فراوری نماینده داخلی نسبت به واردات این نوع کالاها اعتراض کرد، می توانیم به وی بگوییم که کالای وارداتی نسبت به فراوری داخل از تکنولوژی بهتری برخوردار است و این برای فراوری نماینده داخل یک رغبت برای افزایش کیفیت ایجاد می نماید.

این فعال بازار لوازم خانگی در پاسخ به این سؤال آیا پیشنهادات خود را به دولت ارائه نموده اید؟، گفت: در دولت قبلی این مسئله را مطرح کردیم و این آمادگی را داریم که به دولت و وزیر فعلی صنعت نیز این مسئله را تشریح کنیم زیرا بهتر از ما مشاور پیدا نمی نماید چون نه فراورینماینده هستیم و نه واردنماینده که بخواهیم از منافع خود حمایت کنیم بلکه توزیع نماینده هستیم و نسبت به احتیاج مردم، قیمت ها و سایر مسائل شناخت کامل داریم.

وی از ورود ماشین آلات ساخت کشور های مختلف برای فراوری لوازم خانگی با برند معروف به ایران بعد از لغو بعضی تحریم ها اطلاع داد و گفت: دو کارخانه ترکیه ای، یک کارخانه ایتالیایی و دو شرکت کره ای ماشین آلات فراوری بعضی از لوازم برقی منزل را نصب نموده اند که تا چند ماه آینده محصولات آنها با همان برند خارجی وارد بازار می گردد. الیته این اقدام پیش از این برای ساخت تلویزیون با برندهای مختلف اجرا شده بود.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با بیان اینکه دولت نیز در مقابل باید به فراورینمایندگان داخلی از نظر مسائل بانکی و ال سی یاری کند، اعلام نمود: فراوری برند های معروف لوازم خانگی در ایران طی چند ماه آینده به نرخ های خارجی عرضه نخواهد شد زیرا از نظر تعرفه، درصد آن کمتر است، اما به طور کلی معتقدم اگر یک کالای خارجی 2 میلیون تومان است و نوع داخلی آن 2.5 میلیون تومان، بهتر است مردم برای حمایت از فراوری داخل، کالای ایرانی را خریداری نمایند.

منبع: تسنیم

به "ثبت سفارش لوازم خانگی با ال سی 30درصد شروع شد، فراوری 5 برند جدید خارجی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت سفارش لوازم خانگی با ال سی 30درصد شروع شد، فراوری 5 برند جدید خارجی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید