خطیب زاده: طرف های خارجی درصدد دامن زدن به بی ثباتی در قزاقستان هستند

به گزارش مبصر کلاس، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به تحولات قزاقستان گفت روشن است تحولات جاری در قزاقستان یک موضوع داخلی است اما بعضی طرف های خارجی با سوء استفاده از شرایط، در صدد دامن زدن به ناآرامی ها و ایجاد بی ثباتی دراین کشور هستند.

خطیب زاده: طرف های خارجی درصدد دامن زدن به بی ثباتی در قزاقستان هستند

به گزارش ایرنا، خطیب زاده در پاسخ به سوال مبصر کلاس در مورد آخرین شرایط تحولات در قزاقستان گفت: همانطور که پیشتر هم تاکید شد ثبات و امنیت در قزاقستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا امیدواریم فرایند بازگشت آرامش به آن کشور هرچه بیشتر تسریع شود.

سخنگوی وزارت خارجه در خاتمه ابراز اطمینان کرد که دولت و ملت فهیم کشور دوست، برادر و همسایه ما با اتحاد داخلی پاسخ مناسب را به کوشش های بدخواهان خارجی خواهند داد.

ناآرامی های قزاقستان از چهار روز پیش در پی اعتراضات شهفرایندان قزاق به افزایش بهای گاز در شهرهای آلماتی و بندر اوکتاو شروع شد که به منطقه ها دیگر این کشور آسیای مرکزی توسعه یافت و در پی آن طی شبانه روز گذشته 13 پلیس قزاق کشته، دست کم 300 پلیس و نظامی نیز مجروح و حدود 400 تن از شهفرایندان معترض نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شده اند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خطیب زاده: طرف های خارجی درصدد دامن زدن به بی ثباتی در قزاقستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: طرف های خارجی درصدد دامن زدن به بی ثباتی در قزاقستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید