شاسی بلند پرابهت لکسوس حریف می طلبد، عکس

به گزارش مبصر کلاس، گجت نیوز نوشت: لکسوس نسل نو شاسی بلند GX را رسماً معرفی کرد. طراحی کاملاً متفاوت مربعی، پیشرانه قوی تر و کابین به روز ویژگی های جی ایکس مدل 2024 هستند.

شاسی بلند پرابهت لکسوس حریف می طلبد، عکس

لکسوس ابتدا چند روز قبل با انتشار تصاویری، فضا را برای معرفی نسل نو شاسی بلند فول سایز GX فراهم کرد و حالا به صورت کامل از آن رونمایی نموده است. لکسوس جی ایکس نو که وارد سومین نسل خود شده، مبتنی بر پلتفرم LX توسعه پیدا نموده است و حالا بدنه ای مربعی تر یا اصطلاحاً باکسی تر با اضلاع برجسته دارد. این خبر از یک اس یو وی کاملاً آماده برای زمین نوردی می دهد. در ادامه جزئیات طراحی و ابعاد، معینات فنی و بعلاوه امکانات و تجهیزات این شاسی بلند لوکس ژاپنی را مرور می کنیم.

معینات فنی لکسوس GX نسل نو

لکسوس GX 550 مدل 2024 از یک پیشرانه 3.4 لیتری V6 توئین توربو به همراه سیستم دو دیفرانسیل با ضریب دنده پایین بهره می برد. این نمونه پیش تر در لکسوس LX600 و حتی توندرا و سکویا از تویوتا پیاده سازی شده بود. این پیشرانه در جی ایکس نو حالا قابلیت فراوری قدرت 349 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر را دارد و یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته نیرو محرکه آن را به دو محور منتقل می نماید. مصرف سوخت آن در یک سیکل ترکیبی هم 13.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده است که بهبودی جزئی در مقایسه با پیشرانه V8 نسخه GX 460 بر شمرده می گردد.

بنا به گفته لکسوس، در آینده نسخه ای هیبرید از لکسوس GX نسل نو روانه بازار می گردد. با توجه به آنچه از قوای محرکه نسخه بنزین سوز کنونی دیده ایم، انتظار می رود نسخه هیبرید هم پیشرانه ای شبیه به پیشرانه آی فورس مکس توندرا و سکویا داشته باشد. در صورت بهره گیری از این پیشرانه، خروجی و بعلاوه مصرف سوخت جی ایکس کمی بهبود پیدا می نمایند.

نسل نو لکسوس GX بعلاوه در زمینه سیستم تعلیق دنباله روی LX بوده و در نتیجه، به سیستم تعلیق مستقل در ناحیه جلو و محور سخت در ناحیه عقب مجهز شده است. قابلیت غیرفعال سازی آنتی رول بارهای جلو و عقب به صورت الکترونیکی برای بهبود عملکرد آفرود وجود دارد و یاری فنرهای تطبیقی به علاوه قفل دیفرانسیل مرکزی به صورت استاندارد موجودند. تریم آفورد Overtrail حتی با قفل دیفرانسیل عقب، صفحه محافظ یا اسکید پلیت و رینگ های 18 اینچی با تایرهای همه جاروی 33 اینچی همراه خواهد بود.

هنوز جزئیات دقیق امکانات و تجهیزات تریم های مختلف لکسوس GX مدل 202 معین نیست. Premium و +Premium تریم های پایه این شاسی بلندند و تریم های Luxury و +Luxury که در رده های بالاتری قرار می گیرند، باید از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر برخوردار باشند. Overtrail و +Overtrail هم با قابلیت های بیشتر و المان های ظاهری متفاوت، به تجربه آفرود اختصاص دارند.

لکسوس GX نسل نو مدل 2024 از اوایل سال 2024 راهی نمایندگی های لکسوس در آمریکا می گردد. هرچند قیمت این شاسی بلند نو هنوز معین نیست، باید انتظار افزایش قابل ملاحظه قیمت آن نسبت به نسخه قبلی را داشت. جی ایکس مدل 2023 با قیمت پایه حدود 60 هزار دلار عرضه شده است و حالا مدل 2024 باید چند هزار دلار با آن اختلاف قیمت داشته باشد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در مبصر کلاس مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "شاسی بلند پرابهت لکسوس حریف می طلبد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند پرابهت لکسوس حریف می طلبد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید