فیلم ، سمندر غول پیکری که در دوره دایناسورها شنا نموده!

به گزارش مبصر کلاس، سمندر غول پیکر چینی در میان بیش از 4000 دوزیست در لیست دوزیستان EDGE در رتبه دوم واقع شده است که گونه های تکاملی متمایز و در معرض خطر جهانی (EDGE) را برای توجه به حفاظت در اولویت قرار می دهد.

فیلم ، سمندر غول پیکری که در دوره دایناسورها شنا نموده!

به گزارش خبرگزاری مبصر کلاس، سمندر غول پیکر چینی به عنوان دوزیست EDGE شناخته شده است که بیشتر به اقدامات حفاظتی احتیاج دارد.

سمندر غول پیکر چینی در معرض خطر انقراض بزرگترین دوزیست زنده دنیا است که طول آن به بیش از 1.8 متر می رسد. به گروه کوچک و باستانی سمندرها تعلق دارد که بیش از 170 میلیون سال پیش در دوره ژوراسیک از نزدیکترین خویشاوندان خود جدا شدند.

اگرچه سمندرهای غول پیکر چینی برای هزاران سال مورد احترام چینی ها هستند، امروزه به علت برداشت بیش از حد برای مصرف انسان گونه آنها در معرض خطر است. در چین، پرورش سمندر مورد تشویق قرار گرفته است و در بعضی منطقه ها یک فعالیت مالی مهم است.

سمندر از طبیعت گرفته می گردد و به عنوان یک ماده غذایی لوکس پرورش داده می گردد و این برداشت بیش از حد تأثیر فاجعه باری بر جمعیت این گونه داشته است. وزارت کشاورزی چین از رشد جمعیت حیوانات پرورشی به عنوان یک اقدام حفاظتی حمایت می نماید. به طور متناقض، این رویکرد ممکن است برای جمعیت های بومی مضر باشد، زیرا خطر اختلاط دودمان های ژنتیکی و توسعه پاتوژن های حیات وحش را به همراه دارد.

چین کشوری است که رونق مالی زیادی را تجربه می نماید و سطوح فزاینده ای از دست دادن تنوع زیستی را تجربه می نماید و این امر حفظ محیط زیست، به ویژه منابع آب و سیستم های آب شیرین را به طور فزاینده ای حائز اهمیت می نماید.

سمندر غول پیکر چینی یک گونه گل سرسبد برای سیستم رودخانه های آب شیرین چین است. کوشش برای حفظ آن نقشی حیاتی در حفاظت از زیستگاه ها و تنوع زیستی منطقه و بعلاوه منابع آب شیرین برای مردم چین ایفا خواهد نمود.

منبع: نشنال جئوگرافیک

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم ، سمندر غول پیکری که در دوره دایناسورها شنا نموده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، سمندر غول پیکری که در دوره دایناسورها شنا نموده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید