مشخصات ویوو X فولد فاش شد

به گزارش مبصر کلاس، همانطور که احتمالاً می دانید، ویوو خود را برای معرفی اولین گوشی هوشمند تاشوی شرکتش با نام ویوو X فولد در تاریخ 11 آوریل (22 فروردین ماه) امسال آماده می نماید. این شرکت بعضی تصاویر این گوشی هوشمند تاشو را در وب سایت خود قرار داده که این تصاویر اطلاعاتی در خصوص طراحی آن به ما می دهد. باید خاطر نشان کرد که مکانیسم تاشوی این گوشی بسیار شبیه به گلکسی زد فولد 3 سامسونگ است. به همین دلیل، پوستر ویوو X فولد به وسیله یک افشاگر پیش از معرفی رسمی در فضای مجازی دست به دست می گردد که این پوستر اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی این گوشی در خود گنجانده و بعلاوه تأیید می نماید که این گوشی با دو پنل با رفرش ریت 120 هرتزی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در ادامه به آنالیز سایر مشخصات اولین گوشی تاشوی شرکت ویوو خواهیم پرداخت.

مشخصات ویوو X فولد فاش شد

تا به امروز شایعات و خبرهای نسبتا زیادی در رابطه با گوشی تاشوی مورد انتظار ویوو شنیده ایم. به نظر می رسد شرکت چینی می خواهد مانند رقبایی نظیر سامسونگ، شیائومی، هواوی و اوپو، وارد این بازار گردد و نماینده آن هم ویوو X فولد نام خواهد داشت. طبق اطلاعات نوشته شده روی پوستر این گوشی، اولین گوشی تاشوی ویوو مجهز به یک نمایشگر 8 اینچی اولد مبتنی بر نسبت ابعاد 10.2:9 است و از رزولوشن +Quad HD و نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می نماید. این پنل از فناوری LTPO 3.0 بهره خواهد برد. برای یادآوری باید بگوییم که نمایشگرهای اولد مبتنی بر فناوری LTPO قابلیت رفرش ریت متغیر را ارائه می دهند و این موضوع برای افزایش عمر باتری اهمیت بسیار زیادی دارد.

این گوشی احتمالاً در بخش بیرونی از نمایشگر 6/53 اینچی بهره می برد که رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن Full HD+ را برای کاربرانش به ارمغان می آورد و به وسیله شرکت چینی BOE فراوری خواهد شد. قلب تپنده ویوو X فولد را پردازنده پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 تشکیل می دهد. این تراشه پرچم دار اولین تراشه 4 نانومتری کوالکام به شمار میرود و از سه بخش تشکیل شده است. اول از همه باید به هسته اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت 3/0 گیگاهرتز را ارائه می نماید. بعلاوه در کنار آن 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز تعبیه شده است. روی هم رفته پردازنده این چیپست حدود 20 درصد سریع تر از اسنپدراگون 88 است و تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید.

کاربران می توانند تا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و از بین 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 دست به انتخاب بزنند. سیستم عامل اندروید 12 به همراه رابط کاربری Origin OS روی این گوشی هوشمند تاشو اجرا خواهد شد. طراحی ماژول دوربین این گوشی هوشمند نو ویوو شبیه به گوشی ویوو X70 پرو پلاس است و نحوه چینش آن ها شباهت هایی با سیستم دوربین گوشی iQOO 9 دارد. به همین دلیل باید بگوییم که طبق تصویر منتشر شده ویوو X فولد یک ماژول مستطیلی شکل دارد که سمت چپ آن را 4 لنز اشغال نموده اند.

این در حالی است که در سمت راست آن چیز خاصی دیده نمی گردد و بیشتر برای اهداف زیبایی شناختی طراحی شده است. طبق اطلاعات منتشر شده سیستم چهارگانه دوربین ویوو X فولد، دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال به همراه دوربین 48 مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین 12 مگاپیکسلی عمق میدان با زوم 2 برابر و دوربین 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابر خواهد داشت. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند با داشتن مقدار 1/1.5 اینچی، در کل سنسور بزرگی محسوب می گردد هرچقدر هم سنسور بزرگ تر باشد، کیفیت بهتری را به ارمغان می آورد.

در نمایشگر اصلی و بیرونی شاهد استفاده از حفره نمایشگر هستیم و این یعنی نباید انتظار بهره گیری از دوربین زیر نمایشگر را داشته باشیم. در خصوص منبع تغذیه این گوشی هوشمند تاشو باید گفت که یک باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت خواهد بود که از شارژ سریع 66 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می نماید. بعلاوه به نظر می رسد که نمایشگر های جلویی و پشتی ویوو X فولد مجهز به اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در درون نمایشگر خواهند بود. از دیگر مشخصات ویوو X فولد می توان به وای فای 6، NFC و دکمه دستیار صوتی Jovi ویوو در سمت راست این گوشی اشاره نمود که تنها در کشور چین این سرویس قابل استفاده است.

منبع: Mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات ویوو X فولد فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات ویوو X فولد فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید