وارزن موبایل در آینده کاملا جایگزین کال آو دیوتی موبایل خواهد شد

به گزارش مبصر کلاس، مایکروسافت انتظار دارد که بازی ندای وظیفه موبایل (Call of Duty Mobile) با عرضه نسخه موبایل بازی وارزون (Warzone) از بین برود. بازی ندای وظیفه موبایل یکی از عناوین بسیار پیروز در این پلتفرم است. این بازی در سال 2019 عرضه شد و توانست بیش از 650 میلیون بار دانلود گردد. شرکت سازنده این بازی یعنی تنسنت (Tencent) نیز سود بسیار زیادی از عرضه این بازی نموده و نزدیک به یک میلیارد دلار عایدی داشته است.

وارزن موبایل در آینده کاملا جایگزین کال آو دیوتی موبایل خواهد شد

طبق چیزی که مایکروسافت گفته، شرکت اکتیویژن (Activision) میخواهد تا بازی ندای وظیفه موبایل را با بازی وارزون موبایل جایگزین کند. حدود 6 ماه پیش بود که وارزون موبایل معرفی گردید و اعلام شد که به وسیله 3 شرکت مختلف در حال ساخته شدن است. بازی ندای وظیفه موبایل به وسیله استودیوی TiMi ساخته شده که یکی از شرکت های جانبی تنسنت است. حال مایکروسافت انتظار دارد تا با عرضه وارزون موبایل، بازی ندای وظیفه موبایل از بین برود.

شرکت CMA اعلام نموده که مایکروسافت باید قسمتی از اکتیویژن بلیزارد یا ندای وظیفه را جدا کند. البته اگر با قرارداد و خرید اکتیویژن به وسیله مایکروسافت موافقت گردد. با این حال مایکروسافت چندان نسبت به این موضوع مشتاق نیست. به علت اینکه هم مجموعه ندای وظیفه و هم شرکت اکتیویژن بلیزارد به شدت با ارزش هستند. همینطور اینکه اگر یک جدایی اتفاق بیافتد، مایکروسافت به هدف اصلی خود نخواهد رسید.

یکی از اهداف مایکروسافت این است که گوگل و اپل را به چالش بکشد. حال اگر جدایی اتفاق بیافتد، قسمت موبایل اکتیویژن بلیزارد خواهد بود و با این اتفاق مایکروسافت به هدف خود نخواهد رسید. به همین علت مایکروسافت اصلاً قصد ندارد تا بخشی از اکتیویژن بلیزارد را به کسی واگزار کند. مخصوصاً اینکه عناوین مهمی مثل ندای وظیفه موبایل، وارزون موبایل و دیابلو ایمورتال (Diablo Immortal) را از دست خواهد داد.

ماجرای خریده شدن اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت بسیار طولانی شده است. این خرید بسیار بزرگ بوده و فزونی زیادی را به ایکس باکس می دهد. به همین علت تعادل در بازار به هم ریخته و رقابت نیز یک طرفه می گردد. به این معنا که هر گیمر احتیاج پیدا می نماید تا یک کنسول ایکس باکس با خود داشته باشد.

تمرکز اصلی شرکت های مختلف روی مجموعه ندای وظیفه است. با وجود اینکه مایکروسافت اعلام نموده که این بازی را انحصاری نخواهد نمود، اگر ندای وظیفه روی گیم پس در روز اول عرضه گردد، گیم پس فزونی خاصی پیدا خواهد نمود. همینطور اینکه گیمرها مجبور خواهند شد تا یک کنسول ایکس باکس با خود داشته باشند. به همین علت به اتمام رساندن این قرارداد برای مایکروسافت بسیار سخت خواهد بود.

منبع: VideoGamesChronicle.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "وارزن موبایل در آینده کاملا جایگزین کال آو دیوتی موبایل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارزن موبایل در آینده کاملا جایگزین کال آو دیوتی موبایل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید