هوش مصنوعی

اپل می خواهد از هوش مصنوعی Gemini گوگل برای آیفون استفاده کند

رقابت هوش مصنوعی به شدت داغ شده و هر شرکت در پی راهی برای استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی در محصولات خود است. در این زمینه می توانیم به سری گوگل پیکسل 8 و سری S24 سامسونگ اشاره کنیم که از قابلیت های هوش مصنوعی جذابی بهره می برند. حالا سامسونگ برای اینکه از...

28 اسفند 1402

رسالت قلم در جامعه شبکه ای، ارجاعات متن را پیچیده تر کرده است

سرویس استان های خبرنگاران : قلم جایگاه سترگی دارد، آنقدر که حتی خالق هستی در آخرین کتاب آسمانی، با آوردن این آیه مقدس؛ ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ بدان سوگند می خورد. بی شک این آیه منزلت و شأن قلم را در نزد معبود یکتا به همگان متذکر می شود.

14 تیر 1402

چه تکنولوژی هایی به کسب و کار نوین یاری می نمایند؟

این تکنولوژی ها با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستنددر هر دوره زمانی، یک یا دو تکنولوژی بسیار محبوب می شوند و توجه همه را به خودشان جلب می نمایند. به عنوان مثال چندین سال پیش بحث موبایل و شبکه های اجتماعی بسیار داغ شده بود و همه در خصوص آن صحبت می کردند. این...

8 خرداد 1401

شمارش تردد ها با فناوری پردازش تصویر سرعت گرفت

فناوری هوش مصنوعی اکنون در اصلاح فرایند های زمان بر و پرحجم تحولی ایجاد نموده به طوری که مدیریت ترافیک شهری و جاده ای در حداقل زمان، ممکن شده است.

19 فروردین 1401

فراخوان برای استارت آپ های حقوقی و اقتصادی

سرپرست مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی دانشگاه شیراز، از شروع فراخوان حمایت از هسته ها و استارت آپ های نوآور و خلاق در حوزه علوم انسانی باعنوان سومین فراخوان نسل نو دانش برای استارت آپ های حقوقی و اقتصادی اطلاع داد.

23 دی 1400

دستور مرگ با الگوریتم: دوران ربات های قاتل بیش از همواره به ما نزدیک است؛ قسمت اول

پیشرفت بشر در حوزه رباتیک سریع تر و نگران کننده تر از همواره به نظر می رسد. پیشرفتی که شاید به ساخت ربات های قاتل منجر گردد.

29 مرداد 1400

چالش ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل برای تشخیص بیماری های پوستی

گوگل اخیرا اظهار داشت، ابزاری مجهز به فناوری هوش مصنوعی را طراحی کرده است که می تواند بیماری های پوستی را تشخیص دهد. همانند دیگر ابزار هایی که با کارکردی مشابه طراحی شده اند، نحوه عملکرد و میزان دقت این فناوری جدید نیز سوالاتی را در ذهن علاقه مندان به...

13 تیر 1400

مجموع درآمد 10کشور استخراج کننده طلا به نصف درآمد اپل هم نمی رسد

به گزارش خبرنگاران، ستار هاشمی در اینستاگرام با اشاره به ابعادی از درهم تنیدگی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دیجیتال به عنوان پیشران توسعه اقتصاد مقاومتی، بر لزوم توجه ویژه به فناوری های نوین در حوزه فاوا تاکید نمود.

29 آذر 1399

همایش بین المللی رابطه انسان و تکنولوژی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران، دومین همایش بین المللی رابطه انسان و تکنولوژی در تاریخ 4 تا 7 نوامبر 2020 (14 تا 17 آبان ماه 1399) به میزبانی دانشگاه توئنته هلند با حضور نماینده گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه فضای مجازی، در حال برگزاری است.

15 آذر 1399

اپلیکیشن ها زنجیره شیوع کرونا را ردیابی می نمایند؟

این نوآوری، ردیابی تماس را در سیستم های عامل اندروید و IOS آسان تر نموده، ولی اطلاعاتی را که مقامات می توانند از گوشی بیرون بکشد بشدت محدود نموده است.

31 خرداد 1399

قابلیت تبدیل همزمان گفتار به متن برنامه گوگل ترنسلیت برای اندروید منتشر شد

گوگل تصمیم گرفت روز گذشته قابلیت تبدیل همزمان گفتار به متن را به برنامه ترجمه خود یعنی گوگل ترنسلیت (Google Translate) اضافه کند.

19 اردیبهشت 1399

در صفحه فیسبوک یا اینستاگرام شما بعد از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

در این مطلب با واقعیت هایی در مورد زندگی دیچیتالی بعد از مرگ آشنا می شوید.

23 فروردین 1399

9 سال، 9 درس؛ چگونه بازی ترسناک بسازیم

بیش از 9 سال از عرضه بازی Amnesia: The Dark Descent می گذرد؛ طوری که باورمان نمی شود این همه سال گذشته است. به نظرمان زمان بسیار خوبی است تا به همین مناسبت، از چگونگی ساخت بازی های ترسناک صحبت کنیم.

6 دی 1398

هوش مصنوعی می تواند مرگ را پیش بینی کند!

توانایی هوش مصنوعی در پیش بینی تهدیدات علیه سلامتی بدن می تواند به زودی شرایط تهدیدکننده مرگبار علیه قلب را هم پیش بینی کند.

22 مهر 1398

اگر از یخچال و ماشین لباسشویی درست استفاده نکنید؛ هوش مصنوعی ال جی به شما هشدار می دهد

ال جی در نمایشگاه IFA Tech که هفته آینده در برلین آلمان آغاز می گردد؛ از ویژگی جدیدی به نام Proactive Customer Care رونمایی خواهد نمود.

7 مهر 1398

برترین فیلم های فلسفی تاریخ سینما

خبرنگاران: با یا بدون درک شکل هنری فیلمسازی، کارگردانان و نویسندگان اغلب از رسانه های تصویری ترجیحی خود برای بازگویی یک داستان استفاده می کنند. ایدئولوژی ها، تئوری ها و هر فرمی از پیام همواره در این محمل تصویری کدگذاری می شود به این امید که مخاطب پیام...

21 مرداد 1398

آیا شاهد تاثیر هوش مصنوعی بر تصمیم گیری های سیاسی خواهیم بود؟

پیش بینی های دنیا فناوری حکایت از آن دارند که رشد هوش مصنوعی در صنایع، امور مالی، مسائل درمانی، حوزه کشاورزی، هنر و بسیاری دیگر از دیگر حوزه ها انکار ناپذیر خواهد بود. اما تا کنون به این موضوع پرداخته نشده که آیا هوش مصنوعی می تواند حوزه سیاست را نیز تسخیر...

30 اردیبهشت 1398